Jelikož             hra Homeworld 2 získala v naší podzimní recenzi             vysoké hodnocení a nyní si ji můžete zahrát kompletně v češtině díky             překladu přiloženého u 60. čísla časopisu GameStar,             rozhodli jsme se připravit dvoudílného průvodce touto revoluční vesmírnou             real-time strategií od Relic Entertainment a Vivendi.
 
  Ovládání
              Ovládání hry je velice jednoduché a naučíte se jej v tutoriálu. Téměř             všechny akce provádíte pomocí myši a pro usnadnění je vhodné se naučit             pár základních klávesových zkratek. Doporučuji hru zastavovat stisknutím             tlačítka "pause" a promyslet si další akce, vydat rozkazy             a zadat výrobu lodí dopředu. Myslím si, že k ovládání netřeba nic             dalšího dodávat.
 
  Obtížnost
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jak             je v sérii Homeworld zvykem (s výjimkou datadisku Cataclysm pro jedničku),             nelze obtížnost hry nastavit obvyklým způsobem, ale počítač jej sám             určuje podle vašich výsledků. Pokud byste chtěli mít v příští misi             na začátku proti sobě co nejslabšího soupeře, sešrotujte (retire)             všechny své lodě (dostanete většinu peněz zpátky) a v příští misi             svou flotilu znovu vybudujte. Taková je teorie. Ale v praxi budete             na začátku většinou čelit útoku a bez lodí jej prostě neodrazíte.             Počítač bude ovšem stavět normálně, takže takto ovlivníte jen flotilu,             kterou bude počítač disponovat na začátku mise.
              Hra se dá dohrát, i když nebudete takto „podvádět“ a budete z ní mít             i lepší pocit. Nezacházejte ale v budování flotily do extrémů (například             samé iontové fregaty), neboť počítač na vás pošle specialisty proti             vaši flotile (v tomto případě bombardéry).
              Pokud bude vaše flotila vyvážená (jak ji vyvážit si povíme později),             počítač bude muset tu svou také „namíchat“ a výchozí podmínky budou             přibližně rovné. Je jasné, že počítač podvádí, kde může. Stav jeho             kreditového konta je zřejmě nevyčerpatelný a mnohdy jeho jednotky             vyletí z carrieru, i když si je tak rychle zcela evidentně nemohl             postavit. Vašim úkolem bude jej i přesto porazit a vězte, že to jde.
              Celkově se dá říct, že náročnost této série je vyšší než u ostatních             her podobného ražení hlavně kvůli dynamické obtížnosti.
 
  Taktika aneb jak porazit Vaygry snadno a rychle
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nebudeme             se zde zabývat jednotlivými misemi, přece bychom vám nezkazili zábavu,             ale spíše poradíme, jak lze obecně nad počítačem zvítězit. Je jasné,             že strategie se bude v jednotlivých částech hry poněkud odlišovat.             Proto jsme rozdělili hru na tři části, které nejsou ale odděleny žádnou             přesnou hranicí. Představím vám zde několik taktik, které všechny             vedou k úspěchu v kampani a je jen na nás, kterou z nich se budete             řídit.
   Strategie             pro počáteční mise             Začátek hry by vás mohl trochu odradit, protože v ní není moc prostoru,             kdy máte iniciativu ve svých rukou, ale to by byla škoda. Případnými             počátečními neúspěchy se rozhodně nesmíte nechat odradit. Vyrábějte,             používejte úderné skupiny, zastavujte často hru a budete v pohodě.
              Počáteční mise nejsou nijak zvlášť náročné. Klíčem je vyrábět stále             nové a nové jednotky (o peníze se nebojte) a posílat je na frontu.             Nepřehánějte to s korvetami, jsou to nejzbytečnější jednotky ve hře             (ty vaygrské jsou lepší a v letce jich je více). Nejlepší vaší jednotkou             jsou ze začátku bombardéry doprovázené stíhačkami. Nezapomínejte je             slučovat do úderných skupin (strike group), neboť stíhačky budou automaticky             krýt bombardéry při jejich útoku a oba druhy jednotek se budou přemísťovat             stejnou rychlostí. To platí po celou dobu hry a jedná se o základ             úspěchu. S těmito znalostmi byste se prvními třemi misemi měli snadno             prokousat.
              V této fázi hry musíte těžit a vyrábět posily, jak nejrychleji to             půjde. Šetřete na korvetách, opravdu jsou k ničemu.
   Strategie             v pokročilejších misích             Prostřední část hry je poměrně snadná a s žádnou misí byste neměli             mít výraznější problémy. Samozřejmě bude zapotřebí občas načíst pozici,             což je vaše zásadní výhoda oproti počítači, tak ji využijte. 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Fregaty budou tvořit páteř vaší armády. Snižte počet interceptorů             a nahraďte je bombery. Roli interceptorů nyní zaujmou flak fregaty,             které nepřátelské stíhače smetou ze vzduchoprázdna jako nic. Torpédometné             fregaty by měly tvořit většinu vaší flotily. Iontové fregaty stavte,             ale ne v příliš velkém počtu, až tak skvělé nejsou. Pokud je necháte             bez ochrany, nemají šanci.
              Ve čtvrté misi lze zajmout destroyer (po zajetí a použití jedné z hyperprostorových             bran), ale není to až tak nezbytné. Uvidíte koneckonců sami. Pokud             plánujete zajetí tohoto destroyeru, postavte si marine fregaty, ale             v opačném případě na ně můžete s klidem zapomenout. Pokud útočíte             fregatami na loděnici nebo carrier a nemáte palebnou sílu k tomu,             abyste cíl zničili v rozumném čase, povolejte do služby bombardéry             a zničte subsystém vyrábějící fregaty. Nepřátelské heavy missile frigate,             které nepřátelská loděnice vyrábí, totiž časem dokáží vaši nedoplňovanou             flotilu časem porazit (pokud uděláte tu chybu a nedoplníte ztráty),             takže si na to dejte pozor.
              Až budete moci stavět movery, učiňte tak. Jsou to dobré lodě, které             dokáží účinně bojovat proti korvetám a fregatám, ale jejich hlavní             rolí je odlákávání nepřátelské palby. Docela slušně vydrží a jsou             velmi levné, jasná volba! 
   Strategie             pro závěrečné mise             Závěrečné mise, zejména dvanáctá, jsou zcela logicky těžší než ty             předchozí, takže si je rozebereme trochu detailněji. Hlavně se nepřátel             nelekejte a na množství nehleďte. Nikdy se nevzdávejte, pokud se vám             nedaří mise dohrát, začněte ji od začátku a nakonec se vám to určitě             podaří. Přece byste si nenechali ujít pohled na Sajuuka :)
  1) Frontální útok              Nepřítel má nehoráznou početní převahu, tak jej porazte jeho vlastními             zbraněmi! Tato metoda se dá praktikovat spíše až v pokročilejší fázi             hry, kdy vaše síly už budou mít k dispozici obrovské finanční rezervy.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Postavte             si čtyři carriery, pět destroyerů, dva battlecruisery, maximum bomberů,             čtyři flak fregaty, deset torpédových fregat, sedm iontových fregat             a resource collectory jako opraváře. Všechny tyto jednotky vezměte             do kliku, označte si je jako skupinu jedna, zadejte defenzivní chování             a co je nejdůležitější – formaci frigate line. Za touto formací poletí             mateřská loď se všemi carriery a bude doplňovat ztráty fregat.
              Když uvidíte nepřítele, podržte control, zadejte útok na všechny soupeřovy             lodě, podobným způsobem zadejte resource collectorům opravování svých             lodí (v tomto případě stiskněte ‘Y‘ a označte své těžké lodě), pohodlně             se usaďte a sledujte show. Smyslem je, že nepřítel vám sice bude likvidovat             fregaty, ale vaše křižníky a destroyeru budou dlouhou dobu v klidu             a závěr bitvy rozhodnou ve váš prospěch.
  Klady a zápory:              + úspěch je téměř zaručen              + budete mít pocit, že jste jim to nandali              +/- boj se stane jen divadlem, jehož průběh příliš neovlivníte             - extrémně náročné na spotřebu jednotek
  2) Promyšlený útok              Vzhledem k tomu, že vašemu svazu nemůže ublížit nic jiného než velký             počet fregat, destroyerů a battlecruiserů, je zbytečné obětovávat             tolik fregat zbytečně jako v prvním případě. Postavte pět destroyerů,             dva battlecruisery, deset bombardérů, čtyři interceptory, čtyři flak             fregaty, pět iontových fregat, maximum torpédových fregat a deset             moverů.  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   První úderná skupina budou vaše fregaty a těžké lodě (včetně Dreadnaughtu)             ve formaci frigate line. Nastavte defenzivní taktiku. Druhou údernou             skupinu budou tvořit bombardéry, stíhačky a movery. Formace fighter             screen a agresivní taktika. Své výrobní lodě nechte nahrazovat ztráty,             které ovšem nebudou tak obrovské jako v předchozím případě. 
              Nechte letět své skupiny paralelně a při setkání s nepřítelem použijte             svou druhou údernou skupinu k odlákávání pozornosti. Nemějte strach,             Vaygrové nemají žádnou pořádnou zbraň proti stíhačům (snad jen assault             fregaty), takže většina z nich, pokud se jim dostane podpory skupiny             jedna, přežije. Pokud se na bojišti objeví battlecruiser, zastavte             hru, vyberte svou druhou skupinu a zadejte jí útok na jeho raketomet.             Bombery tento zbraňový subsystém vyřídí poměrně rychle, ale přesto             je ihned po splnění úkolu stáhněte. Popřípadě zaútočte na další battlecruiser             (pokud existuje). Takto battlecruiser téměř vyřadíte z boje a lehce             jej později (pozor, aby počítač nestihl subsystém nahradit) zničíte.             Druhou skupinu poté zapojte do boje, nepodceňujte sílu vlastních bombardérů!
  Klady a zápory:             + zvítězíte, aniž byste přišli o příliš mnoho jednotek              + do boje můžete aktivně zasahovat, není v tom až takový chaos
  2) Zákeřný útok             Pokud se rádi s bitvou pipláte, je to pro vás ta pravá strategie.             Postavte si maximum těžkých lodí jako v předchozích případech, bombery,             interceptory, movery, fregaty hlavně iontové a flak, dvě defense field             fregaty, čtyři marine fregaty, pět scoutů s EMP, maximum minelayerů,             patnáct iontových věží, pět dělových věží. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Věže             nechte prozatím u mateřské lodi a vydejte se se svým svazem vstříc             nepříteli. Pomocí minonosek naklaďte ve směru nepřítele co největší             počet lodí a podle situace buďto vyčkejte na nepřítele nebo jej trochu             vyprovokujte (to ale nebude zapotřebí, počítač zaútočí sám a rád).             Až uvidíte nepřítele přicházet, zastavte hru, vyšlete do oblasti bojů             své věže (čímž získáte slušnou a levnou palebnou sílu navíc), ale             umístěte je tak, aby nepřítel nejprve narazil na věže a až poté na             vaše lodě. Vaše miny by teoreticky měly zničit nebo poškodit nepřátelské             lodě ještě než padne první výstřel.
              Až začnou věže střílet, vyrazte vpřed se svými loděmi a zapojte se             do boje. Bombery nechte prioritně útočit na raketomety battlecruiserů             a svými defense field fregatami se snažte bránit své fregaty nebo             těžké lodě (podle ohrožení). Až se bude bitva chýlit ke konci a většina             nepřátel bude na hadry, vyšlete scouty vystřelit své pulsy na destroyer             nepřítele, který se pokuste zajmout marine fregatami. Pokud jste o             žádný vlastní destroyer nepřišli, tento krok vynecháte, neboť přes             maximální limit se stejně nemůžete dostat.
  Klady a zápory:             + pokud se zadaří, nepřítele zmasakrujete              - náročné na micromanagement jednotek a trpělivost              - pokud budete moc pomalí, nepřítel si stačí doplnit ztráty 
 
  Jednotky
              Nyní si povíme něco o jednotkách, se kterými budete osvobozovat svůj             druh od vaygrského svinstva. Údaje o výdrži, rychlosti a době stavby             jsou udávány bez jakýchkoliv vylepšení, která lze vynaleznout ve výzkumných             modulech (research module). Lze je tedy vzájemně porovnat, neboť všechna             data byla měřena za stejných podmínek. Údaje jsou platné pro patch             1.1, oproti původní verzi se liší jen v nepatrných drobnostech.
  Fighters/Stíhače
   Scout/Průzkumník 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Cena:             350              Výdrž: 90              Útok: 9              Rychlost: 480              Doba stavby: 20 sekund              Zvláštní schopnosti: Elektro-magnetický puls, průzkumný signál
              Je po sondě to nejrychlejší, co máte. Vidí hodně daleko, od toho je             to ostatně průzkumník. V boji jej nelze pro přímý útok použít vůbec.             Hodí se spíše jako takový doprovod vaší flotily. Od vynálezu průzkumného             signálu (ping), který vás přijde sice na 1 000 kreditů, ale zato odhalí             všechny jednotky na mapě, je zbytečné, aby vůbec někam létal. Nechte             jej u mateřské lodi (mothership) a před začátkem útoku si kupte průzkum,             hru zastavte a prohlédněte si nepřátelské síly. Skvělá věc.
              Teoreticky je elektro-magnetický puls (EMP) naprosto skvělý. Vždyť             jediným zásahem znehybní v místě dopadu na více než půl minuty všechny             stíhače a korvety soupeře! Ale čím větší loď je cílem, tím více pulsů             je zapotřebí. Většinou vaši průzkumníci padnou ještě než stačí vystřelit.             Pokud ale chcete přece jen EMP využívat, lze si vyhlédnout osamocené             plavidlo (což už samo o sobě je trochu problém), zaútočit na něj EMP             z několika průzkumníků a poté nasadit mariňácké fregaty (marine frigate).             Teoreticky to zní dobře, praxe je o něčem jiném.
   Interceptor/Stíhačka 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Cena:             500              Výdrž: 150              Útok: 36             Rychlost: 325              Doba stavby: 35 sekund              Zvláštní schopnosti: žádné
              Na začátku hry se hodí jako obrana proti stíhačům nepřítele, později             již spíše jen jako rozptylovač palby. Ve své flotile byste měli vždy             nějaké interceptory mít, neboť počítač na vás bude bombardéry (bomber)             posílat po celou dobu hry. Flak fregaty (flak frigate) jsou sice proti             stíhačům mnohem lepší, ale jakmile přiletí cokoliv většího, flak fregata             končí. Interceptory se jsou schopny v bitvě držet velmi dlouho (Vaygrové             nemají flak fregaty, nejnebezpečnější jsou proti interceptorům assault             fregaty), protože se do nich těžké lodě (capital ships) nemají moc             šanci trefit. Samy o sobě ale interceptory nic nezmůžou, vysílejte             je jako doprovod bombardérů.
   Bomber/Bombardér 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Cena:             550              Výdrž: 150              Útok: 439              Rychlost: 260             Doba stavby: 40 sekund              Zvláštní schopnosti: smrtící účinek proti subsystémům lodi
              Vzhledem ke své velikosti jsou neskutečně smrtící a účinné. Nepodceňujte             jejich roli ani později ve hře, jsou to právě bombardéry, kdo vám             umožní zdolat dvanáctou misi (až uvidíte, pochopíte :) Při boji proti             stíhačům a korvetám jsou bez šancí, proto s nimi posílejte několik             letek interceptorů. Každopádně se vám vždy vyplatí jich mít maximální             množství.
              Proti fregatám (kromě typu assault) jsou smrtící, proti destroyerům             sice až tak skvělí nejsou, ale v boji s ním nezahynou a časem jej             zdolají. Nepostradatelní jsou při boji s bitevními křižníky (Battlecruiser)             - pokud se objeví nějaký křižník ve vaší blízkosti, zastavte hru,             vyberte svou údernou bombardovací skupinu a zaútočte na raketometný             subsystém. Za jakoukoliv cenu jej musíte zničit, což nedokáže nikdo             jiný než bombardér (s vylepšenými bombami, ale ty dostanete poměrně             brzy). Bez raketometu se vaygrský křižník stane snadnou kořistí vašich             hlavních sil… 
  V druhé polovině průvodce hrou se příště podíváme na ostatní typy             jednotek jako jsou korvety, fregaty, těžké lodě, podpůrné lodě nebo             obranné věže.
              Stáhněte si: Demo,             Video, Trailer, IGN video, Patch, Screenshoty, Cheaty...
              Související články: Homeworld             2 recenze (10/2003), Novinky
 
 
 
 
  |