Heroes of Might & Magic V průvodce #3
zdroj: tisková zpráva

Heroes of Might & Magic V průvodce #3

13. 8. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Bojovník nepočítající s magií je stejný jako čaroděj, který nevěří v sílu meče. Oba dva časem skončí špatně. Proto se vyplatí znát kouzla čtyř základních druhů, které zde rozebíráme společně s cheaty.

Autor: Michigan
Publikováno: 13.srpna 2006


Předešlé části průvodce: 1.část, 2.část

Užitečná kouzla

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bojovník nepočítající s magií je stejný jako čaroděj, který nevěří v sílu meče. Oba dva časem skončí špatně. Proto se vyplatí alespoň zhruba vědět, co které kouzlo dělá. Kouzlení ovlivňuje Síla kouzel určující účinek daného kouzla a hodnota Znalostí, na kterých závisí výše many a rychlost její regenerace. Stupeň dovednosti v daném směru magie ovlivňuje účinek kouzel také. Jsou čtyři základní druhy magie – světla, temnoty, přivolávání, destrukce - a každá se zaměřuje na něco jiného. Nejpoužívanějšími se stanou ty z prvních dvou úrovní, neboť na ně nepotřebujete umět žádné dovednosti a naopak – jakkoliv jsou kouzla páté úrovně hezká a účinná, než se k nim přes všechny úrovně dostanete, uběhne věčnost.

Na následujících řádcích nenaleznete všechny kouzla. Jen ty, která dle mého názoru budete využívat nejčastěji. Neznamená to, že by ty ostatní byly špatné, jen po nich v boji nejspíše sáhnete pouze za určitých podmínek. V závorce je úroveň, z níž kouzlo pochází:

MAGIE SVĚTLA
Především chrání a posiluje jednotky a její podpůrné účinky ovlivňují bitvu ve váš prospěch:

Zrychlení (1) – zvyšuje iniciativu jednotky a tím pádem i četnost jejího zapojení do boje. Ideální v kombinaci se schopností Mistr hněvu, díky které Zrychlení získá hromadný účinek.

Teleportace (4) – toto kouzlo je jako dělané pro zapojení pomalých jednotek do žáru bitvy; bez něj si používání pomalých jednotek dvakrát rozmyslete. Hodí se na začátku boje pro vystrčení štítových jednotek před nepřátelské střelce anebo v jejím průběhu, chcete-li utéct po útoku (kombinace jednotek, které neprovokují protiútok s teleportem je účinná strategie, chce to ale hodně many).

Vzkříšení (5) – pokud chcete odolat velké přesile, budete Vzkříšení potřebovat, oživováním svých padlých můžete hodně zamíchat rozdanými kartami. Jednou za bitvu mohou toto kouzlo seslat i Archandělé.

Slovo světla (5) – nestvůry zla se Slova světla právem obávají, neboť má vůči nim přímo likvidační účinek. Bojujete-li proti Peklu či Nekropoli, neváhejte a tohle kouzlo si obstarejte, je velmi účinnou protiváhou nekromancie či Brány.


MAGIE TEMNOTY
Vašeho nepřítele oslabuje a všechny její kouzla ho nějakým způsobem znevýhodňují:

Zpomalení (1) – opak Zrychlení. Snižuje iniciativu dané jednotky a tím i její zapojení do boje. Ideální v kombinaci se schopností Mistr mysli, díky které se toto kouzlo sešle na všechny nepřátelské jednotky.

Zranitelnost (2) – snižuje obranu cílové jednotky, což je velmi užitečné u jednotek, které ji mají vysokou. Toto kouzlo lze seslat i několikrát, obrana jim však nikdy neklesne pod nulu.

Hniloba (2) – zraňuje danou jednotku vždy, když chce provést nějakou akci. A to může být i během protiútoku. Se schopností Mistr Bolesti má toto kouzlo plošný účinek.

Bojové šílenství (4) – má-li protivník dvě silné nestvůry vedle sebe, sešlete toto kouzlo na jednu z nich a očarovaná jednotka většinou zaútočí na tu druhou. A i kdyby ne, nepřátelské řady citelně prořídnou a vašim svěřencům při tom neubude ani jeden život.

Pán loutek (5) – předá vám úplnou kontrolu nad jednou nepřátelskou jednotku. Jaké z toho plynou výhody snad netřeba ani zmiňovat. Výběr by měl samozřejmě padnout na nejsilnější protivníkovu jednotku.

Kletba podsvětí (5) – opak Slova světla. Devastující účinek zraňuje všechny jednotky mimo armády Nekropole a Pekla. Pozor, máte-li v armádě jednotky jiných frakcí.


MAGIE PŘIVOLÁNÍ
Zvyšuje vaší početní převahu a pomáhá na bojišti:

Přízračné síly (2) – jedno z nejlepších kouzel ve hře, které vytvoří přesnou kopii cíle i s jeho schopnostmi. Jakékoliv fyzické zranění ji ale zničí, proto ho používejte výhradně na střelecké nebo kouzlící jednotky (či na ty, jimž nepřátelé nevrací úder). Hodí se i že ho lze seslat na už vyvolané jednotky. Vyvolaná přízračná nestvůra je navíc nehmotná, takže ji nepřítel v 50% případů mine. Užitečná je i hůlka s tímto kouzlem, kterou lze dobíjet ve městě. Jediné, na co je potřeba dávat pozor je to, aby nepřítel nezabil původní nestvůru, protože pak všechny kopie zmizí.

Oživení mrtvých (3) – oživuje vaše padlé jednotky do konce boje. Na nemrtvé toto oživení působí jako Vzkříšení, což obrovská výhoda, pokud hrajete za tuto frakci (nejen kvůli tomu, že je o dvě úrovně níže). Hrdina Vladimir navíc zvyšuje sílu tohoto kouzla o 1 za každé tři úrovně, kterých dosáhne.

Vyvolání elementálů (4) – Elementálové se v armádě hodí vždycky. Typ, který vyvoláte, závisí na povrchu bitevního pole, nejlepší elementál je samozřejmě ten vodní. U tohoto kouzla neprohloupíte, pokud ho sešlete vícekrát – nově zhmotnění elementálové se pak přidají k těm už vyvolaným.

Přivolání fénixe (5) – povolá mocného Fénixe se schopností znovuzrození. Nejsilnější jednotku ve hře rozhodně chcete mít na své straně.


MAGIE DESTRUKCE
Způsobuje přímé škody vašemu nepříteli prostřednictvím spousty ničivých kouzel:

Blesk (2) / Ledová střela (2) / Ohnivá koule (3) – tři útočná kouzla způsobující nepříteli přímé zranění elementy vzduchu, vody a ohně. Ohnivá koule je o něco silnější než zbylé dvě a zasáhne malou oblast, nejen jednu skupinu nestvůr. Používat jí budete asi nejčastěji.

Pád meteorů (4) – působí masivní zranění elementem země na větší ploše a zasahuje i bojové stroje. Ideální prostředek jak snížit počty protivníkových nestvůr. Kouzlem disponují i Pekelní páni a při hře za Peklo ho budete používat často.

Armageddon (5) – ultimátní destruktivní kouzlo zasahující všechny nestvůry na bojišti ohněm, včetně vašich jednotek. V kombinaci s Oživením mrtvých nebo se Vzkříšením je to skvělý kousek.


NEBOJOVÁ KOUZLA
Můžete je sesílat na mapě dobrodružství a jsou jenom čtyři. Přesto je každé z nich užitečné a mnohdy přijde vhod.

Shalassina loď – přivolá loď, na kterou můžete hned nasednout a plavit se po moři. Není-li nikde na blízku přístav a vy se potřebujete dostat přes vodu, využijete shalassiných služeb.

Přivolání jednotek – toto kouzlo je dle mého druhé nejužitečnější ve hře; za 1 manu si lze k sobě přivolat jednu nestvůru z nejbližšího města, což se sakra hodí – nemusíte se pak dlouhou cestu trmácet tam a zpátky. Jistě vás napadne spousta možností; můžete si přivolat posily před protivníkův hrad, zachránit se, jste-li v ohrožení nebo to využít při transportu jednotek. Nemáte-li many nazbyt, je samozřejmě lepší přivolat nejdříve ty silnější jednotky.

Okamžité cestování – neboli teleport na mapě dobrodružství. Máte-li dost many, tak si tohle kouzlo oblíbíte. Za takové cestování totiž nedáte ani jeden pohybový bod a navíc se dostanete i na místa, kam byste se jinak ani nepodívali.

Městský portál – opět teleport, ale tentokrát k vašemu nejbližšímu městu. Ideální způsob jak se vyhnout silnějšímu hrdinovi nebo načerpat nové síly ve městě.


Cheaty pro základní verzi hry

Je-li některá mise nad vaše síly, můžete sáhnout i po malém podvodu a použít konzoli ve hře. Aktivovujte ji přidáním následující řádky na konec souboru user.cfg, který se nachází v adresáři C:\Documents and Settings\VášWindowsÚčet\My Documents\My Games\Heroes of Might and Magic V\Profiles\VášProfil.

setvar dev_console_password = schwinge-des-todes

Konzoli lze vyvolat tlačítkem ‘~’ (tilda). Nyní už k samotným cheatům:

add_skill [název nebo číslo] – přidá hrdinovi danou dovednost. Pro správné použití je nutné znát číslo dovednosti nebo její název. Obojí můžete najít v souboru data\data.pak\scripts\advmap-startup.lua. Dovedností může být i více než jen šest, akorát se poté už nezobrazí na obrazovce hrdiny, jejich efekt ale přesto platí.
např. add_skill Necromancy nebo add_skill 19

add_army [číslo města], [0/1] – zaplní všechny hrdinovy sloty deseti nestvůrami daného města. Druhý parametr určuje, zda budou nestvůry upgradované či nikoliv. Města jsou očíslovaná takto: AZYL = 0, HVOZD = 1, AKADEMIE = 2, KOBKA = 3, NEKROPOLE = 4, PEKLO = 5
např. add_army 5, 0 (zaplní hrdinovy sloty 10 základními nestvůrami pekla)
např. add_army 4, 1 (zaplní hrdinovy sloty 10 vylepšenými nestvůrami nekropole)

add_all_spells – zvolený hrdina získá všechny kouzla ve hře

set_hero_luck_morale [štěstí] [morálka] – nastaví hodnotu štěstí a morálky u vybraného hrdiny.
např. set_hero_luck_morale 5 3

show_player_money [číslo hráče] – vypíše do konzole stav surovin určeného hráče.
např. show_player_money 2

add_exp [počet zkušeností] – přidá vybranému hrdinovi zkušenosti.
např. add_exp 5000

clear_money – odebere všechny suroviny

add_gold [množství] – nastaví zlato na dané množství, ale vynuluje ostatní suroviny.
např. add_gold 10000

add_money [množství] – nastaví všechny suroviny vyjma zlata na dané množství a zlato na 1000krát dané množství.
např. add_money 100 (přidá 100 od každé suroviny a 100000 zlata)

Další použití konzole lze zjistit pomocí příkazu help.

Výše uvedené cheaty byly s patchem 1.2 zakázány a v aktuální verzi hry již nefungují.


Cheaty pro hru s patchem 1.2

Stále je ale možné psát následující příkazy, které však nelze používat v multiplayeru ani v režimu Horkého křesla. Protože hra u většiny hrdinů používá jiná interní jména než ta, která se zobrazují ve hře, je potřeba používat jména, jež najdete na konci tohoto textu. Tento postup je o něco složitější, přesto použitelný a fungující ve všech verzích hry. Mezery mezi parametry většinou nejsou nutné a středník na konci řádku také ne. Šipkou nahoru a dolů můžete cyklovat mezi posledními zadanými příkazy).

@GiveHeroSkill("JménoHrdiny", [název nebo číslo dovednosti]); - přidá hrdinovi danou dovednost podobně jako výše uvedený cheat add_skill. Opětovné přidání dané dovednosti ji povýší na vyšší úroveň. Jména či čísla skillů lze zjistit ve zmíněném souboru data\data.pak\scripts\advmap-startup.lua.
např. @GiveHeroSkill("Agrael", Necromancy) nebo @GiveHeroSkill("Agrael", 15)

@AddHeroCreatures("JménoHrdiny", [název nebo číslo jednotky], [počet]); - přidá hrdinovi určený počet jednotek daného druhu. Názvy a čísla jednotek najdete v souboru data.pak\scripts\common.lua. Tento příkaz nahrazuje cheat add_army.
např. @AddHeroCreatures("Isabell", CREATURE_ROYAL_GRIFFIN, 100); nebo @AddHeroCreatures("Isabell", 8, 100);

@TeachHeroSpell(“JménoHrdiny”, [název nebo číslo kouzla]); - naučí hrdinu danému kouzlu. Názvy a čísla kouzel najdete v souboru data.pak\scripts\common.lua.
např. @TeachHeroSpell(“Havez”, SPELL_TELEPORT); nebo @TeachHeroSpell(“Havez”, 32);

@GiveArtifact(“JménoHrdiny”, [název nebo číslo artefaktu]); - přidá (a vybaví, je-li místo) daný artefakt do hrdinova inventáře. Názvy a čísla artefaktů najdete v souboru data\data.pak\scripts\advmap-startup.lua.
např. @GiveArtifact(“Heam”, ARTIFACT_ANGEL_WINGS); nebo @GiveArtifact(“Heam”, 30);

@ChangeHeroStat("JménoHrdiny", [číslo vlastnosti], [množství přidaných bodů]); - přidá dané množství bodů k určené vlastnosti hrdiny. Druhý parametr určuje vlastnost, kterou chcete zvýšit (0=zkušenosti, 1=útok, 2=obrana, 3=síla kouzel, 4=znalosti, 5=štěstí, 6=morálka, 7=body pohybu, 8=mana, 9=maximální body pohybu). Třetí parametr určuje počet bodů o kolik se daná vlastnost zvýší.
např. @ChangeHeroStat("Oddrema", 0, 10000); (přidá 10000 zkušeností hrdince Jezebeth) @ChangeHeroStat("Pelt", 1, 10); (zvýší útok hrdiny Vladimira o 10) @ChangeHeroStat("Axel", 7, 9999); (zvýší body pohybu hrdinky Freydy na její maximum)

@SetPlayerResource([číslo hráče], 0-6, [množství]); - nastaví množství surovin daného hráče. První parametr udává číslo hráče od 1 do 8 (1=červený, 2=modrý, 3=zelený, 4=žlutý, 5=oranžový, 6=tyrkysový, 7=nachový, 8=hnědý). V singleplayeru jste vždy prvním hráčem vy. Druhé číslo udává typ suroviny (0=dřevo, 1=ruda, 2=rtuť, 3=krystaly, 4=síra, 5=drahokamy a 6=zlato). Třetí parametr určuje množství suroviny, které se danému hráči připíše. Tento příkaz je obdobou cheatu add_money.
např. @SetPlayerResource(1, 3, 100]); (v singleplayeru nastaví hodnotu krystalů na 100) @SetPlayerResource(5, 6, 10000]); (nastaví oranžovému hráči 10000 zlata)

@OpenCircleFog(0, 0, [0/1], 9999, [hráč]); - odhalí herní mapu. Třetí parametr příkazu může nabývat dvou hodnot – 0 odhalí normální mapu a 1 odhalí podzemí. Poslední parametr určuje hráče, kterému se mapa odkryje. V singleplayeru je hráč vždy PLAYER_1, zatímco ve vlastní hře může parametr nabývat hodnot od 1 do 8 podle barev hráčů (1=červený, 2=modrý, 3=zelený, 4=žlutý, 5=oranžový, 6=tyrkysový, 7=nachový, 8=hnědý)
např. @OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1); (odhalí mapu v kampani) @OpenCircleFog(0, 0, 1, 9999, PLAYER_4); (odhalí mapu podzemí žlutému hráči) pozn.: místo PLAYER_1 – 8 lze psát jen číslo hráče, tedy 1-8: př. @OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, 1);

@Win() – okamžité vítězství v daném scénáři

@Loose() – okamžitá prohra v daném scénáři

Jména hrdinů pro správnou funkčnost cheatů
První (tučně) je jméno hrdiny ve hře a druhé interní jméno hrdiny, které je nutné zadat jako parametr, aby cheat fungoval. Hrdinové zde neuvedení mají tento parametr se svým jménem shodný. Vše je seřazené podle abecedy. Budete-li chtít například změnit vlastnosti Markalovi, použijete v konkrétním příkazu jméno Berein atd…

Alaron=Ildar, Alastor=Efion, Anwen=Metlirn, Deirdre=Nemor, Dirael=Diraya, Dougal=Orrin, Ellaine=Nathaniel, Findan=Heam, Freyda=Axel, Galib=Tan, Gilraen=Gillion, Grawl=Calid, Irina=Ving, Isabel=Isabell, Jezebeth=Oddrema, Jhora=Sufi, Kaspar=Gles, Klaus=Sarge, Kythra=Menel, Laszlo=Mardigo, Lethos=Dalom, Lucretia=Tamika, Marbas=Marder, Markal=Berein, Naadir=Muscip, Narxes=Razzak, Nathir=Nur, Nebiros=Jazaz, Nur=Astral, Orson=Straker, Raven=Effig, Razzak=Isher, Rutger=Brem, Shadya=Kelodin, Sinitar=Inagost, Sorgal=Ferigl, Talanar=Nadaur, Temkhan=Timerkhan, Vayshan=Ohtarig, Vittorio=Christian, Vinrael=Elleshar, Vladimir=Pelt, Wyngaal=Linaas, Ylthin=Itil, Yrbeth=Almegir, Yrwanna=Urunir, Zoltan=Aberrar

Stáhněte si: České demo, Videa, Trailery, Cheaty, Patche, Screenshoty..

Související články: Recenze, Ostatní díly průvodce, První pohled, Dojmy z multiplayerové bety, Preview, Novinky, Heroes of Might & Magic IV recenze&dojmy&rozhovor, HoMM IV: Winds of War&Gathering Storm recenze, HoMM III Shadow of Death recenze



Michigan
editor: jd


 
 

Nejnovější články