Multiplayer v PC verzi loňské akční hry Halo (recenze, tipy) je nezvykle obsáhlý a umožňuje na základě šablon s volitelnými parametry vytvářet vlastní herní modifikace kombinací celé řady voleb. Těm nejzajímavějším se věnujeme a přinášíme tak informace i pro ty, kdo o pořízení Halo uvažují a multiplayer je pro ně důležitou herní složkou. Každopádně hned na úvod doporučujeme instalaci posledního patche v1.04, který Halo v mnoha ohledech vylepší.
Vlastní herní modifikace
zdroj:
tisková zpráva
Vlastní herní modifikaci můžete vytvořit dvěma způsoby – buď vyjdete z již existujícího modu a upravíte jeho parametry, anebo začnete zcela od začátku a postupně nastavíte všechny potřebné vlastnosti. Jedinou vadou na kráse editoru pravidel je nemožnost zapisovat vlastní číselné hodnoty a je potřeba využít některou z natvrdo předdefinovaných. Díky tomu si třeba CTF zahrajete na jeden, tři, pět, deset anebo patnáct bodů a šmytec.
Pět základních scénářů Halo obsahuje celkem pět základních scénářů, jejichž výběrem vlastní herní mod začínáte tvořit. Jsou to CTF, tedy notoricky známá a nejhranější týmová hra s vlajkami. Zvláštností CTF v případě Halo je nutnost odložit nesenou vlajku v případě, že potkáte nepřítele a budete po něm chtít střílet.
Druhý herní scénář je zpracován na motivy známého King of The Hill (KOTH), kdy jde o to zdržovat se ve stanovené části mapy (zpravidla vrchol kopce) po určitý čas. Ten se vám započítává a pokud nakumulujete stanovený časový limit, vítězíte. Třetím modem je Slayer, což je vlastní název pro Deathmatch, kdy jde o to pobít co nejvíc soupeřů. Čtvrtý scénář nese název Oddball a jde v něm primárně o získávání času, po který jeden z hráčů nese v rukou speciální artefakt, kterým je v případě Halo lebka. Ostatní vás nahání a snaží se lebky sami zmocnit. Podobně jako v KOTH se kumuluje čas, po který mají jednotliví hráči artefakt v držení a až někdo dosáhne stanoveného limitu, stává se vítězem.
Posledním a pro střílečku atraktivním modem je Race, čili závody. Zde si zajezdíte buď na stanovený počet kol anebo stylem sbírání vlajek, které se postupně budou v mapě objevovat. Vaším cílem je dostat se k nim jako první a tím je sebrat, čímž bodujete.
Capture the Flag
zdroj:
tisková zpráva
Možností, jak upravit pravidla CTF je celkem dost. Předně to je možnost zapnout parametr Assault, čímž změníte cíl hry tak, že cílem bude odnést vlajku vlastní do soupeřovy báze. Dále je možno parametrem Single Flag vytvořit hru, kdy se v mapě vyskytuje pouze jedna vlajka a v časové periodě se mění týmové role na útočníky a obránce. Třetí parametr mírně mění způsob, jak se vrací vlajka zpět na základnu. Buď klasicky tak, že na ni hráč naběhne a tím ji automaticky vrátí, anebo se vlajka vrací sama až po určité době. Posledním netradičním parametrem CTF je Flag at home to score, kterým můžete vypínat pravidlo o nutnosti mít při skórování v domovské bázi vlastní vlajku.
King of the Hill Zajímavým zpestřením KOTH je možnost Moving Hill, kdy se bude lokace o jejíž ovládnutí půjde čas od času přemísťovat. Dále je tu možnost zapnout týmovou hru, čímž nebude hrát každý za sebe, ale čas hráčů v týmu se bude počítat společně. Volit časový limit jde hodnotami 1, 2, 5, 10 anebo 15 minut, kdy vyšší čísla použijete nejspíš právě v týmových hrách.
Slayer Prvním modifikátorem klasického Deathmatche v Halo je Death Bonus, který zajistí, aby se hráč po respawnu pohyboval o něco rychleji a tím získavali slabší hráči mírnou výhodu. Kill In Order je zase úprava, díky níž vám hra vždy označí cíl, který máte fragovat a pouze za jeho skolení vám připočte bod a následně označí cíl nový. Kill Penalty je jiná varianta Death Bonusu, kdy fragováním soupeře získáte rychlostní handicap a budete se pohybovat trochu pomaleji. Samozřejmostí je i hra v týmech a nastavení časového limitu hry.
Oddball
zdroj:
tisková zpráva
Nepříliš známá modifikace Oddball obsahuje několik zajímavých parametrů, které podstatně mění celý herní koncept. Trait With Ball dokáže obdařit hráče nesoucího „míč“ speciální schopností, a to buď neviditelností, zvýšenou účinností zbraní anebo vyšší odolností proti střelám. Odbobný je i druhý parametr Trait Without Ball, který to samé nastavuje pro ostatní hráče. Speed With Ball dovoluje měnit rychlost hráče nesoucího míč, a to kromě normálu na vyšší či nižší hodnotu.
Ball Type se věnuje způsobu, jakým se ve hře bude skórovat. Normální znamená hru tak, jak jsem již psal v úvodu – jeden hráč nese lebku a počítá se mu čas, po který ji vlastní. Ostatní se samozřejmě snaží lebku získat a jejím prostřednictvím kumulovat čas svůj. Nastavíte-li tento parametr na Reverse Tag, nebude se ve hře vyskytovat žádný „míč“, ale jeden z hráčů vždy bude v roli naháněné zvěře, kterou se ostatní pokoušejí skolit. Počítá se mu čas, po který dokáže v roli naháněného setrvávat.
Dále je tu ještě jedna varianta, a tou je Jaggernaut. Tím je opět některý z hráčů a skóruje tak, že v roli Jaggernauta fraguje ostatní. Při hře s míčem lze nastavit, zda se bude v mapě objevovat stále na stejném místě, anebo se jeho lokace bude měnit. Výjimečný je i parametr Ball Spawn Count, který dovoluje do hry přidat jeden až šestnáct míčů.
Race
zdroj:
tisková zpráva
První parametr závodního scénáře Team Scoring se uplatní při týmové hře, pro kterou zadáte způsob, jakým budou týmy skórovat. Buď se počítá čas nejrychlejšího člena, nebo naopak nejpomalejšího, a poslední volbou je součet časů celého týmu. Race Order dovoluje vytyčit trať závodu vlajkami, kterými je potřeba projet buď postupně, anebo v libovolném pořadí. Třetí typ závodu pak spočívá v dosažení předem stanoveného bodu v mapě zcela libovolnou cestou. Závody mají volitelný počet kol, je možné závodit týmově i jako jednotlivci a lze nastavit i časový limit hry.
Hráčské parametry Další sekce nastavení se týká hráčů jako takových. Zde najdete možnost omezit jejich životnost na 1, 3 či 5 životů. Dále lze měnit startovací zdraví a štíty na různé hodnoty od 50 do 400 procent. Modifikovat jdou i respawny hráčů, a to zadáním časového limitu, po který je každý hráč v limbu, než se vrátí zpět do hry.
Respawnovací doba může mít i vzestupnou tendenci, kdy se každý další spawn protáhne o zadanou časovou konstantu. Respawn hráče můžete podmínit i smrtí hráče dalšího, takže dokud nezabijí někoho jiného, zůstává poslední padlý v limbu. Hráčům lze ještě nastavit permanentní neviditelnost a časový handicap respawnu při zabití sebe sama.
Zbrojní arzenál Samostatnou sekci tvoří i nastavení zbrojní výbavy, kterou pro hru můžete vymezit. Předně je to možnost zapnout neomezené používání granátů. K nim pak přichází na řadu volba zbraní střelných, které jsou seskupeny do třinácti předdefinovaných skupin. Z těch si vyberete profil, který vám nejlépe vyhovuje. Nechybí zde omezení pouze na pistole či sniperky, případně naopak všechny zbraně kromě sniperek, pouze zbraně plasové, těžké, atd. Zajímavou možností je i volitelné omezení účinnosti zbraní vzhledem ke vzdálenosti, na kterou trefujete.
Vozidla
zdroj:
tisková zpráva
Jedním z magnetů Halo je přítomnost vozítek, která zdaleka nemusí být použitelná pouze pro závodění. Jdou přidat prakticky do každého módu hry. Šikovné je nastavení vozítek pro každý tým zvlášť a tudíž možnost vytvořit zcela jinak vybavené armády. Vozítek je celkem šest typů, do nichž počítám nejznámějšího Warthoga a jeho modifikaci, kdy je namísto kulometu na jeho záď přimontovaný raketomet. Dále se sem řadí vznášedlo Ghost, tank Scorpion, Banshee a rovněž stacionární kulometná věž. Každý typ vozu lze do hry zařadit v počtu 0 až 4.
Volby radaru a týmové hry Zde shrnu poslední dvě sekce nastavení mulitplayerové. Nejprve jde o vykreslování cílů hry, které se mohou objevovat buď na radaru, anebo jejich značky najdete přímo ve hře. Dále lze na radaru zobrazovat všechny hráče, pouze vlastní anebo vůbec nikoho. No a nakonec je to známá trojúhelníková značka nad spoluhráči, která vám pomůže v jejich identifikaci. Nechybí ani volby pro Friendly Fire včetně různých penalizací a úplně na konci je to i automatické balancování týmů.
Závěr Tolik tedy k Halo multiplayeru, jehož nadmíru bohaté volby si určitě tenhle článek zasloužily a měly by vám pomoci při rozhodování, zda Halo je tou pravou hrou pro váš počítač a herní styl. Pokud se nad volitelnými parametry zamyslíte, zjistíte, že se v jejich kombinacích skrývá řada velmi zajímavých možností a kdo rád experimentuje, má dostatečný prostor se realizovat.
zdroj:
tisková zpráva
Mrzí mě pouze omezení dané předdefinovanými hodnotami, které otevřený systém pravidel zbytečně omezuje. Na druhou stranu ale je potřeba dodat, že nabízené alternativy většinou obsahují ta nejpoužívanější nastavení. Možná je trochu škoda, že mobilní technika je v síťové hře nerozbitná a nelze soupeře zničit tak, že rozstřelíte jeho přemísťovadlo.
Stáhněte si: Patch, Trailery, Cheaty, Screenshoty...
Související články: Recenze, Tipy, Preview PC verze (5/2003), Preview Xbox verze (5/2000), Novinky
|