Obecně se předpokládá, že právě ony budou hardwarově nejnáročnější. Ale co ostatní žánry, co třeba masivně multiplayerové online hry, jako je nesmírně populární World of Warcraft. Jak je to s nimi?
Anandtech si právě na tuto hru, kterou po celém světě hraje 1,5 milionu lidí, posvítil a zjišťoval, na čem běží dobře a na čem naopak neběží vůbec. V článku je krom toho také srovnání, jak vykreslují scénu grafické karty s podporou DirectX 9 a jak se starším DirectX 8 (názorná ukázka je hned na první stránce) a jak karty s DirectX 7 (přejíždějte přes ně myší, uvidíte rozdíl). Srovnání kvality obrazu ATI vs. NVIDIA je publikováno rovněž.
Ale pojďme zpět k výkonům. Blizzard tvrdí, že minimální požadavky na GPU jsou GeForce 2. Přičemž zmíněná GeForce 2 by měla hru zvládat v nižších rozlišeních a s nižšími detaily. Kulantně řečeno, hra by měla být uzpůsobena pro kdejakou počítačovou vykopávku, což ve skutečnosti také je. I nejpomalejší testovaná karta, RADEON X300, dosáhla v 800x600 obrazových bodů skóre 26,9 fps, což je pro tento typ hry dostatečné. Dvě, v současné době nejvýkonnější grafické karty na trhu, GeForce 6800 Ultra a RADEON X850 XT, jsou i ve WoW prakticky nastejno. Jak uvedl náš recenzent World of Warcraftu, je to první hra, kterou může na GF6800GT hrát v pohodě na plné detaily v rozlišení 2048x1540.
U procesorů je to poněkud složitější. Na výkon hry mají dost velký vliv. Takže třeba na plné detaily, s grafickou kartou RADEON X800 XT, v 1024x768 bodů, potřebujete nejméně AMD Athlon XP 3200+ (2,2 GHz), abyste se dostali na výkon 48,6 fps. Přičemž na rychlost 63 fps už potřebujete Intel Pentium 4 630 3,0 GHz a tak dále. Bohužel, ne každý má tak rychlou grafiku, jako je X800 XT, takže musí počítat s výkonem nižším. Celkově i tady platí stará ohraná písnička a nejlépe jsou na tom Athlony 64 od AMD.