Valve zatím vlastní Steam PC neplánuje, soustředí se na SteamOS a podporu virtuální reality
zdroj: tisková zpráva

Valve zatím vlastní Steam PC neplánuje, soustředí se na SteamOS a podporu virtuální reality

9. 1. 2014 14:58 | Hardware | autor: Ladislav Loukota |

Vzhledem k lasvegaské přehlídce spotřební elektroniky CES dnes Valve nikoliv poprvé, nýbrž už podruhé „dělá zprávy“. Abychom to vzali hopem, zmíníme si jak aktuální informace ohledně Steam Machines a důvod, proč neexistuje oficiální verze "konzole" přímo od Valve, tak i nové informace ohledně podpory virtuální reality.

Ačkoliv před dvěma dny oznámené verze Steam Machines nabízely pestrou paletu mašin, chybělo mezi nimi zařízení přímo od Valve. Firma sice dodá jednotný OS i ovladač, sama však na trh s hlavním hardwarem prozatím nejde. Jakkoli Valve svou verzi smontovala a používala ji na prezentacích. Důvod? 

Gabe Newell se na tiskovce vyjádřil v tom smyslu, že všechno má svůj čas a Valve očekává, že spotřebitelům budou stačit zařízení od jiných výrobců než je Valve. Svých mašinek Valve sice udělala nějakých 300 kusů, dle slov designérky Kassidy Gerber je však Valve obezřetná – vykračuje po zcela nové stezce a teprve čas ukáže, jak to všechno dopadne.

Politika Valve není zcela bez obětí. Už při představení specifikací různých Steam Machines jsme vypíchli, že Steam Machines chybí určité ukotvení a příslib, že nabídnou normalizovaný výkon, typický pro běžné konzole i řadu uživatelů. RPS došlo ke stejnému názoru a dodává, že střední cesta diktovaná zákazníkům přímo od Valve by situaci zpřehlednila – ruku na srdce, jako uživatel nemám nejmenší ponětí, jestli bych si měl koupit valvonzoli spíše od Alienware, od Materiel.net nebo třeba Next Spa, popřípadě jiné...

Valve nicméně neříká, že svou vlastní mašinu nikdy nevydá – první rok fungování Steam Machines však hodlá pozorovat, jak se všechno vyvine a po čem hráči touží. Mezitím se soustředí na tvorbu/úpravy jediného OS pro všechny varianty mašinek, které považuje za svou prioritu.

A není to jediný sektor, v němž se Valve soustředí na klíčový software. Podobně bylo na CES oznámeno, že Valve je pouze "pár dnů" (tj. má na to dojít někdy v polovině ledna na již delší dobu známé "neoficiální konferenci") od vydání softwarového balíčku nástrojů, který sjednotí interface pro ovladače virtuální reality. Čili, řečeno lidsky, by měla Valve uvolnit unifikované nástroje, které vývojářům umožní tvorbu uživatelského prostředí pro Steam Machines ovladače a případné helmy. Budou-li použitelné i pro jiné ovladače, se ukáže zřejmě časem.

Nejnovější články