zdroj:
tisková zpráva
Hardwarový server PC Perspective pořídil obsáhlý čtyřstránkový rozhovor s Johnem Carmackem. Řeč se točila okolo aktuálního tématu raytracingu, budoucnosti grafických karet, Carmackových názorů na konzole a dalších - vybíráme to nejzajímavější:
- V klasickém raytracingu, jak jej prosazuje Intel, budoucnost nevidí, avšak experimentuje s podobnou technikou rasterizace na voxelovém oktalovém stromu, což představuje jednak geometrickou evoluci současné technologie megatextur (použité v Rage) a zároveň způsob, jak úsporně komprimovat až 2x obsah dat.
- Neveří inteláckému GPU Larrabee, které svůj několikanásobně vyšší výkon staví na současné generaci grafických čipů a dokud někdo názorně nepředvede, čím budou hry téhle nové generace extra, prý se Larrabee nemá šanci osvědčit.
- Vedle vyvíjení Rage a id Tech 5 už Carmack přemýšlí o šesté verzi enginu, která by díky raytracingu na principu voxelového oktalového stromu mohla být kýženou technologickou revolucí (ne však na současném hardwaru).
- Odmítavě se staví i k teselaci používané AMD R600 čipy, která id Softu neumožňuje jejich vysněnou možnost deformace a upravování terénu bez ohledu na jeho geometrickou konstituci (o tom více zde).
- Souhlasí s odkoupením Havoku a fantasy FPS Project Offset Intelem, protože ten alespoň dostane férovou příležitost předvést vlastní technologie veřejnosti a demonstrovat jejich výjimečnost.
- Jako vývojáře ho trochu mrzí, že konzole dnes mají hlavní slovo na trhu a hry jsou jim často šité na míru, což omezuje pokrok high-endové grafiky na PC.
- Zpětně oceňuje strategii Microsoftu v prosazování DirectX jako standardu, nemyslí si však, že se v budoucnosti trh rozdělí na vývojáře používající Havok (platformu Intelu) a Novodex (Nvidia).
- AGEIA a její fyzikální karty prý od začátku sázely na to, že je někdo musí odkoupit, protože tu nikdy nebyl zájem o přídavný hardware tohoto druhu. Jejich akvizicii nVidií schvaluje, ačkoliv doufá, že ji to nestálo přemrštěnou částku :)
zdroj: PC Perspective