RAGE. Akční ježdění od id Software + HD trailer! + Quake Live
zdroj: tisková zpráva

RAGE. Akční ježdění od id Software + HD trailer! + Quake Live

4. 8. 2007 2:48 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

ŽHAVÁ ZPRÁVA: odhalení hratelnosti post-apokalyptické směsi žánrů od tvůrců Dooma. + Souhrn událostí z QuakeConu.

Na QuakeConu v Dallasu firma id Software dle očekávání oznámila svůj zbrusu nový projekt Rage, mix akce a ježdění, z nějž jste mohli de facto první video vidět již na prezentaci Apple. Bylo potvrzeno, že Rage vzniká simultánně pro PC, Mac, X360 a PS3, používá druhou generaci megatextur, poběží na 60 FPS a vyjde pod Activision "when its done" na Blu-ray disku (verze pro PS3, která je pro vývojáře pracnější) a dvou DVD (ostatní platformy). Wii verze nebude, neboť id Tech 5 engine nejde převést na konzoli od Nintenda, ačkoli se jim Wii jinak zamlouvá a chtějí ho časem podporovat.

John Carmack zdůraznil, že se od interiérových lineárních stříleček vzdalují úmyslně, protože milují filmy jako Šílený Max. Hra Rage sestává z 60% střílení a 40% řízení buginy (včetně závodů nebo různého vyblbnutí), obsahuje některé prvky adventur (zkoumání míst) a jiné ze závodů (tuning vozidla). Hra se bude odehrávat v postapokalyptické pustině v budoucnosti, kdy na Zemi spadla kometa a lidstvo, přežívající v malých vesnicích, bojuje proti mutantům a monstrům. Příběh bude jednoduššího rázu a zhostíte se v něm outsidera, který jako v pohádce vše, včetně zkorumpovaného režimu obrátí k lepšímu. Název hry má trojí význam: jednak je to “rage against time” (boj proti vládě), dále “rage” ve smyslu závodního řádění a nakonec, protože se titul hry vyskytuje i ve slově “garage” a vlastní přizpůsobení vašeho vozidla v malých obchodech bude nedílnou součástí hry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázky vytípané z traileru

Jak známo z dřívějška, Rage se bude odehrávat v otevřeném světě, takže už žádný lineární průchod uzavřenými koridory jako v DOOM III. Budete kdykoli moci vystoupit z vozidla a jít prozkoumat okolní terén a jeskyně. Počítá se s deformací prostředí: engine vám dovolí např. vyrýt svoje jméno na kterýkoli kámen. Singleplayerová kampaň zabere zhruba dvacet hodin a některé její částí půjde hrát kooperativně ve dvou (klasický deathmatch tu pravděpodobně nebude). Carmack dodal, že se prozatím nerozhodli, jestli bude Rage fungovat pouze na operačním systému Vista, rozhodně ale bude tato verze nějak zvýhodněná. O využití efektů DirectX 10 však nemá zájem (sází pořád na OpenGL). Ani hraní napříč platformami nebude, neboť je s tím neadekvátně moc práce kvůli technickýcm potížím.

Rage chce získat Teen rating (narozdíl od Quake/Dooma) a vzniká s rozpočtem v řádu desítek milionů dolarů. V tiskovce je vyzdvihováno, že i menší firma typu id Software s pár desítkami zaměstnanců je díky technologii id Tech 5 schopna sama obstarat vývoj verzí hry pro čtyři platformy naráz bez jakékoli pomoci zvenku a aniž by se musela potýkat s tradičními problémy s (ne)plynulostí rozsáhlých venkovních prostor nebo odlišným frameratem na PS3 a X360. Obsah různých verzí bude shodný, ale některé budou omezeny co do detailů polygonů. Ve všech ale bude mnohem více slunečního svitu než v předešlých hrách od id.

Nahrávka nového traileru je dostupná v HD rozlišení z Shacknews (místy přesvícené, ale zabírá celé plátno a vyniknou detaily) nebo ve vysokém rozlišení z GameSpotu (lepší zvuk a větší framerate). Prozrazuje něco málo o akčních pasážích, např. že půjde prašit pažbou zbraně či dostat kopanec od nepřátel, jejichž modely a animace jsou po umělecké stránce jako vždy od id Software dokonalé:

zdroj: Archiv


RAGE QuakeCon trailer - nahrávka v HD (43 MB) / Updatedirect-feed high-res verze (24 MB)

Další zprávy z QuakeConu
Část id Softu nyní pracuje na Quake Zero - vylepšené verzi Q3 jen pro webové prohlížeče (PC i Mac) a šířené zcela zdarma (hrazená jen z příjmu z reklamy). Zaměří se spíš na oldschoolovou hratelnost, ale budou se detailně zabývat i odstraněním lagů způsobených drivery či LCD monitorem. Pokud se tenhle experiment ujme a budou ho hrát miliony lidí, existuje možnost rozšíření tvůrčího týmu a vytvoření komerčního Quake Zero na id Tech enginu. Ten má dle rozhovoru pro GameInformer naplno využít až nový díl Quake, na němž bude pracovat ten samý tým co na Quake Zero. Mimo to chce Carmack zcela určitě někdy udělat Doom 4 a nahlas uvažoval, že id Tech 6 engine by mohl být navržen pro příští generaci konzolí PS4/Xbox720.

Zaznělo i pár slov o novém Wolfensteinu, na jehož multiplayeru se podílí ostřílení Threeware Software, ale nedočkáme se ho dříve než v 2.polovině 2008. Singleplayer stále kutí Raven Software, kteří použijí Havok pro fyziku, což Carmack považuje za špatné rozhodnutí. Dle Wolfa vznikne áčkový film od scénáristy a režiséra Rogera Avaryho (Silent Hill / Pulp Fiction).

Carmack, který mimochodem vysekl poklonu Epicu, si také pohrává s myšlenkou udělat nějakou hru pro iPhone a hru ve stylu Quake Arena pro handheld DS. Podotkl, že výnos z jeho mobilní hry Orcs & Elves dnes může financovat vznik pokročilejší verze toho samého pro vyspělejší platformu jako DS. Takže se hry nemusí jen ořezávat do horší verze např. z PC pro mobily, ale že to dobře funguje i opačnou cestou od menšího k většímu, s nižším rizikem a investicí.

Posledním novým projektem je pak Quake Arena Arcade pro platformu Xbox Live Arcade, na němž id pomáhají PI studios (autoři PS2 verze Mercenaries 2). V této souvislosti Carmack poznamenal, že Microsoft poslední dobou brojí proti remakům klasik na XBLA a že je o dost těžší ho přesvědčit k vydání takové hry, narozdíl od dřívějška s Doomem (za to zřejmě může Sony navážející se do konkurentů jen za oprašování starých her).

Dosavadní hry od id (seznam), počínaje Commanderem Keenem, jsou díky dohodě s konkurenčními Valve (id nechtějí působit jako vydavatel) nově ke stažení přes Steam a nyní s 10% slevou. Na to navázala speciální nabídka pro účastníky QuakeConu: mohou pořídit balík všech her od id celkem za 62 dolarů.

Perlička na závěr: když id Software dokončili Dooma III (jehož zdroják jednoho dne chtějí uvolnit jako open-source), celý rok pracovali na projektu nazvaném Darkness - temném survival-hororu na ostrově sužovaném magií a lezoucími monstry, ale pak ho odpískali, neboť se prý neubíral tím správným směrem.
zdroj: IGN, ShackNews, GameSpot. 1UP, BluesNews, GameInformer, Eurogamer, FS a další

levis&jd

Nejnovější články