Vesmírná strategie StarDrive už se třese na tahové pokračování
zdroj: tisková zpráva

Vesmírná strategie StarDrive už se třese na tahové pokračování

27. 2. 2014 13:52 | Novinky | autor: Ladislav Loukota |

Okusili jste StarDrive? Tahle vesmírná 4X strategie na způsob Master of Orion vznikla jako indie produkt jedné z dřívějších kickstarterových kampaní. Navzdory pompézní grafice ji však po vydání chyběla výraznější porce znovuhratelnosti i vybalancování hráčova postupu (od jisté fáze znamenalo dohrání nutnost absolvovat maraton nezajímavých bitev a klikfestů). Nevelké, de facto jednočlenné indie studio Zero Sum Games stojící za hrou však plánuje nápravu překopáním systému hry do částečně tahového systému. A hodlá tak učinit rovnou v pokračování s názvem StarDrive 2.

Už z obrázků je zjevné, že dvojka se vydává především cestou evoluce, nikoliv revoluce (navzdory marketingovým prohlášením z tiskové zprávy, vedle nichž by i návrat Krista působil jako bezvýznamná malichernost). Vývojáři slibují především zakomponování tahového systému do globální budovatelské části, zatímco na samotné souboje lodí by mělo docházet v real-time módu. Trochu to sice boří přívětivý interface jedničky, na druhou stranu to snad zabrání pozdní, sotva hratelné fázi s ovládáním ataků mohutných operačních svazů na několika frontech najednou…

Další detaily ohledně StarDrive 2 však mají spíše nepodstatných charakter – studio slibuje vyšší podporu obsahu tvořeného uživateli a kartičky, které si mohou hráči na Steamu vyměňovat. Bohužel nepadlo ani slovo o rozšíření diplomacie nebo překopání soubojů o planety (něco mlhavého však naznačují screenshoty), dvou dalších Achillových patách prvního StarDrive. Na druhou stranu, hra naštěstí stále obsahuje asi nejlepší prvek jedničky - konstrukci vlastních lodí.

Spíše než jako regulérní druhý díl tak StarDrive 2 působí dojmem datadisku. Je však nutné zohlednit, že vývoj 4X strategií není triviální záležitostí, zvláště pro ne zcela zkušené designéry – správné vybalancování tisíců členů celé herní množiny je totiž daleko složitější, než jen sesmolit hezký interface a pěkné modely. Stačí polevit jen v jedné rovnici a celý systém se žene do pekel. StarDrive 2 tak svými charakteristikami dost připomíná situaci ohledně Civilization: Call to Power vs. Call to Power 2, kde se vývojáři rovněž pokusili upravit několik "podstatných detailů" vedoucích alespoň k částečné hratelnosti.

Uvidíme, jak to dopadne tentokrát. StarDrive 2 by měl na PC dorazit v září za cenu 30 dolarů, majitelé prvního dílu však budou mít cenu sníženou o 33 %.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články