Už z obrázků je zjevné, že dvojka se vydává především cestou evoluce, nikoliv revoluce (navzdory marketingovým prohlášením z tiskové zprávy, vedle nichž by i návrat Krista působil jako bezvýznamná malichernost). Vývojáři slibují především zakomponování tahového systému do globální budovatelské části, zatímco na samotné souboje lodí by mělo docházet v real-time módu. Trochu to sice boří přívětivý interface jedničky, na druhou stranu to snad zabrání pozdní, sotva hratelné fázi s ovládáním ataků mohutných operačních svazů na několika frontech najednou…
Další detaily ohledně StarDrive 2 však mají spíše nepodstatných charakter – studio slibuje vyšší podporu obsahu tvořeného uživateli a kartičky, které si mohou hráči na Steamu vyměňovat. Bohužel nepadlo ani slovo o rozšíření diplomacie nebo překopání soubojů o planety (něco mlhavého však naznačují screenshoty), dvou dalších Achillových patách prvního StarDrive. Na druhou stranu, hra naštěstí stále obsahuje asi nejlepší prvek jedničky - konstrukci vlastních lodí.
Spíše než jako regulérní druhý díl tak StarDrive 2 působí dojmem datadisku. Je však nutné zohlednit, že vývoj 4X strategií není triviální záležitostí, zvláště pro ne zcela zkušené designéry – správné vybalancování tisíců členů celé herní množiny je totiž daleko složitější, než jen sesmolit hezký interface a pěkné modely. Stačí polevit jen v jedné rovnici a celý systém se žene do pekel. StarDrive 2 tak svými charakteristikami dost připomíná situaci ohledně Civilization: Call to Power vs. Call to Power 2, kde se vývojáři rovněž pokusili upravit několik "podstatných detailů" vedoucích alespoň k částečné hratelnosti.
Uvidíme, jak to dopadne tentokrát. StarDrive 2 by měl na PC dorazit v září za cenu 30 dolarů, majitelé prvního dílu však budou mít cenu sníženou o 33 %.