V historické akční strategii Bladestorm: Nightmare se střetnou draci a rytíři
zdroj: tisková zpráva

V historické akční strategii Bladestorm: Nightmare se střetnou draci a rytíři

20. 11. 2014 10:26 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když člověk hrál už asi miliontý díl Dynasty Warriors, nejednou jej napadlo, že by bylo pěkné, kdyby tvůrci zkusili podobnou řežbu zasadit do Evropy a využili tudíž evropských dějin. Přání se splnilo v roce 2007 v podobě Bladestorm: Hundred Years War, která vedle akce nabídla i nečekaně velkou porci strategie. Fantasy pojetí Stoleté války zřejmě u hráčů uspělo, protože se Koei chystá japonský exkurz do evropského středověku komerčně využít ještě jednou, tentokrát na nových konzolích PS4 a Xbox One. Bladestorm: Nightmare je de facto remake původní hry, který vyjde v březnu příštího roku, a krom řady vylepšení technologických nabídne i nový obsah v podobě Nightmare módu.

Jak si všimnete z videa i obrázků, neobejde se nová verze Stoleté války bez obrů, draků a dalších potvor, což hře vůbec neškodí. Naopak, asi každý chtěl někdy vidět mohutný útok těžké jízdy na draka. A pokud ne, nemá páru, co je to život!

Krom základního „historického“ módu najdete ve hře i nový mód Nightmare, který čerpá z ryzí fikce. V rámci scénáře se Anglie a Francie musí spojit proti invazní armádě draků, obrů a démonů, které vede Johanka z Arku. Známá postava zjevně během své boží mise propadla zlu a nyní je na hráči, aby zlikvidoval její armádu, a Johanku samotnou obrátili znovu v dobro. K dispozici budete mít v Nightmare módu ještě dalších 32 postav -  fiktivních nebo historických.

V základním módu se Vývojáři z Omega Force opět vrací ke Stoleté válce, která zuřila mezi lety 1337 – 1453. V roli žoldnéře si vyberete stranu (Francouzi, Angličané) a začnete se starat o svou skupinu vojáků, vylepšování jednotek i hlavního hrdiny a samozřejmě boj v rámci scénářů, inspirovaných skutečnými historickými událostmi.

Původně jsem chtěl napsat jaká je škoda, že vývojáři ze západu nezkouší podobné triky s evropskými dějinami. Pak jsem si ale uvědomil, že západní vývojáři obecně středověk spíše ignorují. Když už se pokouší o fantasy námět, raději se rovnou spolehnou na smyšlený fantaskní svět a případné promíchání s historickými událostmi vůbec neřeší.

zdroj: Archiv

Bladestorm: Nightmare by mohla krásně vyplnit mezeru na trhu zaplnit a inspirovat další tvůrce. Alespoň v tom, že středověk není třeba brát jen smrtelně vážně a s přístupem „buď stoprocentní věrnost, nebo nic.“ Přiznaně fantaskní prvky ve hrách jsou mnohem lepší, než faktické omyly u přísně (rádoby) akurátní historické hry, kterých je ale ostatně také hříšně málo.

Od Bladestorm: Nightmare si zřejmě nikdo neslibuje přelomový zážitek, který změní dějiny hraní. Dobrá zábava v netradičních kulisách a s netradičním námětem by to ale mohla být, stejně jako v případě původní verze. Jestli tvůrci uspěli zjistíme 6. března, kdy hra vychází na PS3, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články