Jak vám vysvětlí vývojářský deníček uvnitř článku, díky pozměněnému systému vylepšení už nebude hra za americké domorodce zdlouhavá kvůli pomalému výzkumu. Velmi zajímavě zní systém migrace, kdy se sice vzdáte svých budov, ale zase dostanete výrazné bonusy díky migraci.
Bude pak jen na vás, zda zvolíte budování jedné říše či státu, nebo budete raději migrovat po kontinentu. Až vás napadnou sousedé nebo chamtivá banda ze zámoří, odpovědí pak bude možná utvoření kmenové konfederace, což je ekvivalent defenzivního spojenectví.
Proti vlezlým Evropanům toho jistě bude třeba. Ve výsledku je celá nabídka velmi lákavá. Osladit puritánům první Díkůvzdání špetkou šípů, nabídnout jim místo krocana kamennou sekeru nebo Španělům s Portugalci za zvuků Morriconeho hudby vysvětlit, že tak snadné to s těmi misiemi nebude.
Ale nepůjde jen o indiány. Evropské provincie budou v Novém světě vytvářet koloniální národy, které se budou vyvíjet v nové státní útvary. Budete se klidně moci zhostit role mateřského národa, který vede rozsáhlou kolonizaci a pere se o prostor s dalšími podobnými říšemi. Takže o politikaření, války a obchod tu nouze nebude.