Základní verze hry nabídne spousty hodin „zábavy“ v podobě simulace přežití v divočině na severu Kanady. V roli pilota Willa Mackenzieho vás čeká boj s hladem, zimou, divočinou, ohněm, jídlem a počasím, s tím především. Příroda se totiž rozhodla zbavit lidí způsobem, který zná a je funkční – nechala pořádně nasněžit.
Co se stalo, a proč k tomu došlo, rekapituluje starší video. Zopakuji tedy jenom základní informaci, že The Long Dark opravdu není horor nebo survival akce, nýbrž čistý boj o přežití, ve kterém zdrojem strachu není jasně specifikovaný nepřítel v podobě jakékoli nákazy, zombíků či jiných lidí, ale celá zapeklitá situace.
zdroj: Vlastní
Will samozřejmě může potkat jiné přeživší a musí se rozhodnout, jestli je dobré se raději schovat, nebo se naopak pokusit o interakci. A právě na fungování podobných prvků se těším a zároveň se jich bojím – budou pro fungování hry rozhodující. Navíc už známe případy, kdy idea udělat hru o skutečném přežití nedopadla moc dobře, dokonce dvakrát. Tituly Robinson's Requiem a Deus od Silmarils (série Ishar) z devadesátých let minulého století byly a jsou zajímavé, leč nudné na hraní.
The Long Dark bude, doufám, pravý opak a přispět by k tomu měla i pohledná grafická stylizace a hudební i zvukový doprovod, z něhož mě mrazí i dojímá už jen na záběrech krátkého traileru. Čili nezapomeňte, skutečný survival The Long Dark se v rámci early access na Steamu objeví už 22. září.