Spolutvůrce Payday naznačuje koncept své nové kooperativní střílečky pro hardcore publikum
zdroj: Archiv

Spolutvůrce Payday naznačuje koncept své nové kooperativní střílečky pro hardcore publikum

25. 1. 2016 15:18 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Potřeba něco neustále vytvářet žene kreativní vývojáře stále vpřed, z čehož mohou hráči jedině těžit. Podívejte se třeba na Ulfa Anderssona – spoluzakládal švédské studio GRIN (Ghost Recon Advanced Warfighter 1 a 2 nebo Bionic Commando), a když zkrachovalo, spoluzaložil Overkill, kde se podařilo vytvořit hitovou sérii Payday. V květnu loňského roku Andersson z vedení Overkill odstoupil a oznámil, že s několika kolegy zakládá tým 10 Chambers Collective, které podle aktuálních informací připravuje …hardcore kooperativní střílečku z pohledu vlastních očí. 

Okamžitě se nabízí, že to bude hra ve stylu Payday, ale na podobné úvahy je jednak brzy, ale hlavně by to nesedělo ke kreativnímu přístupu Ulfa Anderssona. Kooperativní střílečka se přeci jenom dá navrhnout na spoustu způsobů. Andersson zatím není příliš konkrétní, jak bude vypadat zrovna ta jeho, ale něco málo přeci jenom naznačil.

„V naší nové hře bude kooperace základem postupu dál. Čím dále budete, tím více musíte spolupracovat,“ naznačuje Andersson a dodává: „Každá hra bude dynamická a nabídne hráčům možnost rozhodnout se, jak překážky překonají, jestli silou, stealthove nebo kreativně, aby přežili jakékoli nebezpečí, které potkají.“

10chamberssmall zdroj: Archiv

Anderssonovo vyjádření nelze označit za vyloženou informační lavinu, přesto poskytuje vyznavačům kooperativního hraní, zejména tedy akčního, návnadu, které se mohou ve svých divokých predikcích držet. Dřívější projekty studií GRIN nebo Overkill, na kterých se Andersson a jeho kolegové podíleli, ale naznačují, že by nemuselo jít o další verzi Payday nebo Left 4 Dead, což je přiznaný etalon žánru kooperativních akcí.

Vlastně by vůbec nemuselo být na škodu, kdyby se studio 10 Chambers Collective pokusilo třeba o kooperativní akci z prostředí Divokého západu, klidně i s mírně hororovou příměsí. Třeba v Hard West fungovala tato tématika skvěle. Ale to už mi fantazie běží směrem, který nepotřebujete znát. Za pár měsíců se o první hře 10 Chambers dozvíme víc. Tedy, dozvíme se něco.

Nejnovější články