Letošní AIMAG se koná v září v turkmenském Ašchabadu a esporty budou v rámci demonstrace rozdělené do tří disciplín – FIFA 17, MOBA a RTA (Real-Time Attack, tedy hraní na nejlepší čas). Pro organizátory představuje začlenění videoher odraz toho, jakou roli mají v životě mládeže. Šejch Achmad al-Fahád al-Sabáh, šéf OCA, říká: „Asijský olympijský výbor se neustále zabývá tím, jak zachovat dědictví i rozvoj a budoucnost asijských sportů a jsme velmi potěšeni strategickým partnerstvím s Alisports.“
Čínská firma Alisports spadá pod giganta Alibaba Group, která mimo jiné provozuje portál AliExpress. Pro esporty na zmíněných akcích má zajišťovar mediální propagaci, což potvrzuje šéf a zakladatel firmy Čang Te-Čung: „Společně s OCA budeme zajišťovat sponzory pro Asijské hry a pokusíme se maximalizovat tržní cenu, aby OCA měla co největší benefity a výhody.“
Což i celkem výstižně sumarizuje pravděpodobný důvod, proč jsou videohry do sportovních událostí organizovaných OCA zakomponovány – je to dobrý byznys. Samozřejmě, není třeba se tvářit, že klasické Olympijské hry nejsou velký byznys. Pro OCA a Alisports jde ale o nadějnou příležitost, jak rozšířit publikum, získat nové sponzory a všechny akce řádně zpopularizovat. Ostatně, není náhoda, že jako medailová disciplína jsou videohry plánované až na 19. Asijské hry. Ty se totiž konají v čínském Chang-čou, kde je obrovské publikum pro esporty a Alisport zde má zkušenosti s propagací.