
„Používat k přehledu o prodejích her data od NPD je stejné, jako měřit prodeje hudby a ignorovat přitom něco jako iTunes. NPD poskytují zkreslená data o celém (herním) průmyslu,“ vyjadřuje svoji frustraci Tiffany Steckler, šéfka korporátní komunikace z EA a reflektuje tím hlavní námitky odborné veřejnosti.
Analytička Anita Frazer se však postoji EA a Activision brání tím, že NPD vydává ještě čtvrtletní report, kde jsou prodeje z digitálních prodejů zahrnuty a na stranu NPD se staví i známý analytik Michael Pachter, který stanovisko EA považuje za zveličování důležitosti dat z digitálních prodejů. Podle něj je herní průmysl stále do větší míry závislý na prodejích v kamenných obchodech. Vysvětluje to tím, že velká řada digitálního obsahu je stále vázána na obsah krabicový – typickým příkladem je prodej DLC.
Námitky EA a Activision jsou zčásti pochopitelné, zejména s ohledem na to, že dle dat NPD za únor 2011 klesly prodeje her o 8%, ovšem bez započítání digitálních prodejů. A v tom je kámen úrazu, protože EA se už dlouho chlubí, že tržby z digitálních prodejů tvoří významnou část tržeb celkových a za současný fiskální rok by se mohly vyšplhat až na 750 milionů dolarů. A v případě Activision pochází z digitálního sektoru dokonce skoro polovina tržeb, zejména díky pravidelným poplatkům za World of Warcraft. Ostatně, analytici předpovídají, že Activision velmi brzy spustí speciální verzi Call of Duty, která bude zaměřena výhradně na multiplayer s měsíčními poplatky. A z pohledu herního průmyslu jako celku, který v rámci digitálního prostoru generuje stále větší tržby třeba na Facebooku, skrze mikrotransakce a podobně, jsou protesty EA a Activision oprávněné dvojnásob.
Každá mince má samozřejmě dvě strany argumenty obou stran mají něco do sebe. Přesto je jasné, že měření digitálních prodejů je do budoucna naprosto nezbytné, bez nich nebudou data o prodejích relevantní.