Máte námět či připomínku? Napište nám
Největší hity vánoční sezony na GameShopu
zdroj: Archiv
Byznys

Největší hity vánoční sezony na GameShopu

22. 12. 2004 22:22 | autor: Redakce Games.cz |

I když Štědrý den ještě nezačal, vánoční sezóna internetových obchodů se již nachýlila ke konci a proto nastala ta pravá chvíle poohlédnout se za tím, co si domácí hráči nejvíce přáli pod stromeček.

Nákupní horečka na Tiscali Gameshopu/(X)zone odstartovala už 1. října velkou soutěží o hraní na celý rok 2005 zdarma (výherce bude vylosován a uveřejněn již brzy) a od tohoto data také začaly strmě narůstat prodeje, které stejně jako v předchozích letech vrcholily v polovině prosince. Nejžádanějším titulem se stal dle očekávání Half-Life 2 (ve třech verzích), který se od vydání v listopadu stále drží i díky přiložené češtině na první příčce žebříčku a nic nenasvědčuje tomu, že by tomu mělo být v brzké době jinak.

Naproti tomu Doom 3, který je s Half-Life 2 mnoha lidmi často srovnáván, ve vánočních prodejích naprosto propadl. Pravda, vyšel už v létě, ale předčil ho i mnohem starší konkurent Far Cry, nyní existující v kompletně lokalizované verzi. Hned za ním se velice slušně umístil megahit pro Playstation 2 - Grand Theft Auto: San Andreas, který společně s Need for Speed: Underground 2 patřil mezi největší hity pro tuto konzoli od Sony. Na dalších místech se dlouho drží hra The Sims 2 a úplná novinka Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth. Na dosažené 5. příčce má jistě nezanedbatelný podíl příprava exkluzivní češtiny, kterou všichni zákazníci obdrží zdarma už na přelomu roku. Desítku uzavírají dva fotbálky - Pro Evolution Soccer 4 a Football Manager 2005.

Pro zajímavost můžeme také zmínit tituly, jež byly kvůli vysokému zájmu od začátku prosince většinou nedostupné a vyprodané přímo u distributora. Jsou to například Rome: Total War, Richard Burns Rally a Colin McRae Rally 2005, které jsou co se emailových a telefonických dotazů týče bezkonkurenčně nejsháněnějšími hrami poslední doby. Také vzrůstá výše peněz, které je člověk ochoten na nákup her utratit. V průběhu roku se výše nákupu pohybuje mezi 800 a 900 Kč, před Vánocemi se ale průměr vyšplhal na více jak 1100 Kč na každého zákazníka.

zdroj: GameShop

silk

Nejnovější články