Podzimní výprodej na Steamu by měl běžet od 25. listopadu do 1. prosince a vánoční zase od 22. prosince do 4. ledna. A pokud jste byli zvyklí kontrolovat homepage Steamu den co den, jestli některá z už tak zlevněných her není k mání za ještě menší pakatel, už nemusíte. Sleva na každý titul bude po dobu konání výprodeje stejná bez ohledu na to, jestli jej Valve propaguje na hlavní stránce Steamu. Jak to může šetřit hráčům nervy? Jednoduše, nemusí čekat, jestli a kdy se jejich vyhlédnutý titul objeví v bleskovém či denním výprodeji. Když uvidí, že je ve slevě, mohou jej rovnou koupit s vědomím, že za lepší cenu už k mání nebude. Jestliže pro hráče se tím „něco“ mění, pro vývojáře spíš ne, jak se to alespoň snaží prezentovat vzkaz od Valve:
„Pořád budeme vaše hry propagovat na hlavní stránce po dobu 24-48 hodin, ale sleva zůstane stejná před i poté, co k tomu dojde. Není to zásadní změna, ale výprodej tak bude mít pro zákazníky mnohem větší hodnotu. Navíc nám to umožní doporučovat váš produkt během celého výprodeje, ne jenom během doby, kdy je vaše hra na hlavní stránce.“
V této chvíli můžeme pouze spekulovat, jestli zrušení denních a bleskových výprodejů nějak ovlivní plošně výši slev. Je to ale pravděpodobné, protože v řadě případů byly hry vystrčené na hlavní stránku dostupné za tak nízkou cenu, až to bylo nepřirozené. A zákazníci si zjevně zvykli čekat, až se jejich vyhlédnutý titul do podobné slevy dostane, takže jej nekupovali ani za cenu normální, ani za mírně sníženou. Valve se tímto krokem snaží alespoň částečně narovnat situaci, kterou sama způsobila, když řadu hráčů naučila nakupovat pouze v těch největších slevách, čímž zároveň devalvovala hodnotu her. Během letošního podzimního a vánočního výprodeje tak už zřejmě nepořídíte hry za absurdně nízké ceny, protože plošná sleva bude spíš nižší. Zároveň tím alespoň odpadá protivný zvyk kontrolovat Steam každý den, jestli tam náhodou není ve slevě hra, kterou by člověk normálně ani nechtěl, ale za pár šupů si ji do katalogu pořídí. A pak ji nikdy ani nenainstaluje...