Giganti mají problémy: Zynga i BigPoint propouští
zdroj: Archiv

Giganti mají problémy: Zynga i BigPoint propouští

24. 10. 2012 12:37 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Že v herním průmyslu nikdy nemáte nic jisté a tuplem ne v dnešní době, kdy se vše mění...

Že v herním průmyslu nikdy nemáte nic jisté a tuplem ne v dnešní době, kdy se vše mění jak mávnutím kouzelného proutku, už asi ví nemalé množství zaměstnanců Zyngy a BigPointu. Druhý jmenovaný, německý browser-gamingový MMO gigant, oznámil, že propouští 120 zaměstnanců a končí s vývojem her v USA. Co se týče zaměstnanců, není to zase nějak významná část celého portfolia, ale pro ně to jistě znamená solidní problémy a je to hlavně ukazatel toho, že někde prostě něco nevyšlo.


Heiko Hubertz vysvětluje: „Hry, které jsme v posledních dvou letech vytvořili, nebyly úspěšné a oblast San Francisca je poměrně kompetitivní trh. San Francisco je po New Yorku jedním z nejdražších měst pro život z USA a tak jsou drazí i zaměstnanci“. Jde tedy o prostou restrukturalizaci, která plyne z toho, co víme, tedy nákladnosti vedení studií v USA. Je to ale i důkaz toho, že na daném poli je větší konkurence, jak se postupně další a další firmy orientují na tento segment trhu.

Potvrzuje to i Hubertz, který sám končí na postu CEO a přesunuje se do správní rady: „Abyste získali další kus z online trhu, musíte se dnes snažit víc, jinak nedostanete větší podíl z trhu. Musíte se zaměřit a specializovat a být opatrný s investicemi. My nyní provádíme optimalizaci nákladů na strukturu firmy“. Dodává pak, že BigPoint nehodlá cokoliv měnit s oznámenými tituly, pouze prostě byly zisky menší, než si navykli a tak bylo třeba něco dělat.

Gigant v oblasti sociálních a mobilních her, Zynga, je na tom podle všeho hůř. V rámci podobné restrukturalizace dochází k velkému propouštění (sto lidí) studia v Austinu a kompletnímu zavření studia v Bostonu. Celkem se propouštění dotkne pěti procent zaměstnanců, což je známka problémů a projevilo se to už na hodnotě akcií.

Studio v Austinu bylo zodpovědné hlavně za rozvoj kdysi úspěšné facebookové hry The Ville, která nyní zjevně už tolik úspěchů neslaví. Je otázkou, zda jde o zvýšenou konkurenci v oblasti nebo prosté vyčerpání trhu. Fenomén sociálních sítí už totiž ustupuje svému mobilnímu bratránkovi a zdá se, že Zynga se nezvládá účinně adaptovat.

Každopádně jsou ale oba případy dobrými příklady toho, že ani zdánlivě silné firmy nemohou usnout na vavřínech. Pozoruhodné je, že Zynga oznámila propouštění během včerejší prezentace nového iPadu ve snaze snížit mediální ruch a dopad. Marně. Momentálně se ale velké množství menších firem, ale i třeba EA Sports Austin obrací na propuštěné vývojáře s tím, že je rádi získají k sobě do týmu.

Nejnovější články