EA přesouvá marketing z Čech do Polska, EA Czech však nekončí
zdroj: tisková zpráva

EA přesouvá marketing z Čech do Polska, EA Czech však nekončí

31. 5. 2013 11:55 | Byznys | autor: Petr Poláček |

(Aktualizováno) Podle včerejšího článku v Marketing & Media opouští Electronic Arts ČR a stěhuje své marketingové oddělení do Polska. Jako důvod autor uvádí dlouhodobou ekonomickou recesi, daňové zatížení a složitost daňových zákonů. Na lokálních sociálních sítích vyvolala tato informace očekávanou vlnu spekulací a v některých případech i menší šok z toho, že EA Czech končí. Pravda je ovšem někde jinde. EA Czech nekončí!

Marketingové oddělení zdejší pobočky postihly personální změny s tím, že aktivity na podporu prodeje her budou řízeny z Polska. Zatím však není jasné jakým způsobem - podle našich informací v této chvíli EA Czech funguje jako doposud se stejným rozpočtem, marketingovým plánem a lze předpokládat, že tomu tak zůstane i přes nastalé personální změny. Na fungování prodejního oddělení by se nemělo do budoucna měnit vůbec nic.

Dle našich informací nesouvisí aktuální změny v EA Czech ani s daňovým zatížením, hospodářskými výsledky zdejší pobočky nebo ekonomickou recesí, jak si dovozuje M&M. Hlavním důvodem je podle všeho dopředu avizovaná globální restrukturalizace v rámci EA, k níž došlo po nedávné rezignaci CEO Johna Riccitiella. V jejím rámci se dočasný šéf EA Larry Probst snaží uspokojit akcionáře samými (pro ně) dobrými zprávami, což znamená; snížení nákladů na konto snížení stavů; zvýšení důrazu na komerčně úspěšné značky (Battlefield); opětovné naskočení do byznysu s licencovanými hrami (Star Wars hry od EA) atd.

Ostatně, níže najdete oficiální prohlášení EA Czech nejenom k dezinformacím z M&M, ale k celé situaci:

"Česká pobočka Electronic Arts, která si dlouhodobě udržuje dominantní podíl na českém videoherním trhu, se z ČR nikam nestěhuje. Jedinou změnou je interní reorganizace marketingových aktivit, které budou od podzimu řízeny z centrály ve Varšavě. Klíčové tituly Electronic Arts v čele s FIFA 14 a Battlefield 4 budou mít v Čechách i na Slovensku nadále plnou marketingovou podporu.

Pravdivá není ani informace, že by se Electronic Arts 'přestalo podnikání na českém trhu vyplácet'. Zpráva Asociace herního průmyslu ČR jasně ukazuje, že se světová ekonomická recese domácího trhu s interaktivním a zábavním softwarem nedotkla. Naopak – celý trh rostl a s ním i podíl EA. Loňské tržby české pobočky byly rekordní za celou dobu jejího působení v ČR.

Pravdivá není ani poslední informace M&M o tom, že 'poslední aktivitou bylo zahájení příprav kampaně k fotbalovému Konfederačnímu poháru FIFA, který se koná v Brazílii od 16. do 30. června. Kampaň měla v Česku a na Slovensku zpropagovat netradiční formou partnerství tohoto poháru s Electronic Arts'. EA Czech žádné takové aktivity neplánuje, soustředí se pouze na lokální marketingové aktivity a rozvíjí spolupráci s českým národním týmem a Fotbalovou asociací ČR."

Nejnovější články