Co mělo být v Kingdoms of Amalur 2 ...a zřejmě už nikdy nebude
zdroj: tisková zpráva

Co mělo být v Kingdoms of Amalur 2 ...a zřejmě už nikdy nebude

28. 5. 2012 17:20 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Příval nových informací, většinou bohužel s negativním nádechem, které se rojí okolo pravděpodobného zániku týmu 38 Studios, neustává. Gamasutra kupříkladu informuje o stížnostech některých bývalých zaměstnanců, že mají na krku dvě hypotéky, aniž by o té jedné věděli. Při přemisťování z Massachusetts za půjčkou do státu Rhode Island se firma zavázala prodat domy těch vývojářů, co byli ochotni se kvůli práci přestěhovat.

Zdá se, že k prodeji ale nedošlo a ti, co si na Rhode Island pořídili domy nové, tak mají na krku dvě hypotéky, přičemž tu jednu logicky nikdo nesplácí. Vedení 38 Studios se prý snaží situaci řešit, zatímco zástupci státu Rhode Island, který je do postupného úpadku firmy zapojen, o tom nic netuší a mlčí úplně. A vedle těchto existenčně nepříjemných informací se Joystiq hlásí s informací o tom, že těsně před krachem pracovali zaměstnanci Big Huge Games (součást 38 Studios) na Kingdoms of Amalur: Reckoning 2! Co měli s hrou v plánu?

Několik nejmenovaných zdrojů znalých situace redakci Joystiqu prozradilo, že ještě před rozpuštěním 38 Studios (a Big Huge Games) probíhala vyjednávání v pokročilém stádiu hned s několika potenciálními zájemci z řad vydavatelů o pokračování Kingdoms of Amalur.

Tajné zdroje uvádí, že pokračování Kingdoms of Amalur se mělo soustředit hlavně na odladění těch prvků z první hry, které trošku skřípaly. Pro účely Reckoning 2 se tedy počítalo s celkově zvýšenou vizuální kvalitou, zrušením loadingu mezi zónami, rozšířenými a vylepšenými bojovými animacemi a co je zajímavé, tvůrci prý chtěli zúžit větvení questových linií na úkor toho, že ty zbylé budou propracovanější a umožní hráči mnohem více ovlivňovat herní svět.

Ve vyjádření pro Joystiq anonymní zdroj hořekuje, že tvůrci pečlivě naslouchali veškeré kritice od fandů i novinářů a jejich hlavním cílem bylo napravit a vylepšit všechno, co by se jen dalo. Logicky, chce se mi říct. Přeci nebudu dělat hru, která nemá žádné velké ambice o posouvání konceptu, chce vlastně přinést jen nový obsah, aniž bych tedy odladil problematické prvky.

V tomto případě se samozřejmě přímo nabízí otázka, jestli je možné, že se Kingdoms of Amalur 2 podaří nějak oživit – že by se dal tým vyhozených vývojářů dohromady pod novým vedením a zkusil hru udat některému z vydavatelů, nebo třeba rovnou EA. Bohužel, příliš pravděpodobně to s touhle variantou nevypadá.

V případě definitivního krachu 38 Studios připadnou práva na značku, naprogramovaný kód a použité technologie státu Rhode Island, tak to bylo ujednáno. A dle informovaných zdrojů Joystiqu chce Rhode Island pokrýt ztráty ze své investice do 38 Studios a chce tedy za všechny výše uvedené materiální i intelektuální aspekty Kingdoms of Amalur příliš velkou částku.

Paradoxní na celé situaci je, že Kingdoms of Amalur nemá s předpokládaným krachem 38 Studios nic moc společného. Hra byla dle bývalých vývojářů Big Huge Games financována z peněz od EA a ne z půjčky, kterou si 38 Studios vzali na vývoj MMO Copernicus. Tým Big Huge Games tak byl součástí 38 Studios, ale hru si celou řešili sami a z jejich pohledu je tedy trošku unfair, že na ně celý ten průšvih dopadl také.

Přesto jsou zpětně vděční, že je Curt Schilling v roce 2009 koupil od THQ a zachránili před rozpadem. Navíc to Big Huge Games umožnilo přepracování konceptu "Ascendat" do Kingdoms of Amalur, což je vlastně návod, jak by to mohlo do budoucna být s rozpracovaným projektem Kingdoms of Amalur 2. Tvůrci se dají dohromady pod novým týmem a zkusí své nápady a ideje zpracovat do nového titulu, který bude vycházet z toho, co plánovali pro druhý Amalur, aniž by to ale byl druhý Amalur. Anebo taky ne. V této chvíli jde spíš o zbožné přání, než reálnou variantu.

Nejnovější články