Strojové učení a neurální sítě můžou v budoucnu pomáhat lidem řešit celou řadu problémů a už v současné době je jedním z jejich využití přidávání detailů do textur v nízkém rozlišení. Právě metody ESRGAN, která využívá učenlivou umělou inteligenci, využil modder s přezdívkou NewActionPotential a nechal ji vyřádit se na víc než 2 200 texturách v Dragon Age: Origins z roku 2009.
Umělá inteligence v tomto případě obrázky zvětšila, odstranila artefakty vzniklé kompresí a anti-aliasing, přičemž naopak přidala detaily. Upřímně řečeno, na srovnávacích obrázcích níže nevidím nijak markantní rozdíl (na některých površích dokonce žádný), ale vzniklé textury mají podle autora 2x až 4x vyšší rozlišení oproti těm původním.
Stáhnout si je můžete ve dvou balících ze serveru NexusMods, kde najdete i návod na instalaci do hry. Případně si s nimi můžete vytvořit vlastní variaci na Najdi pět rozdílů. Na disku vám po rozbalení zaberou okolo 5 GB.
zdroj:
Nexus Mods
zdroj:
Nexus Mods
zdroj:
Nexus Mods
zdroj:
Nexus Mods