Ubisoft uvolnil svůj nástroj Chroma pro testování barvosleposti ve hrách
zdroj: Ubisoft

Ubisoft uvolnil svůj nástroj Chroma pro testování barvosleposti ve hrách

15. 4. 2025 16:21 | Aktuality | autor: Šárka Tmějová |

Ubisoft zpřístupnil jako open source svůj interní nástroj Chroma, který slouží k detekci problémů s barevnou slepotou ve videohrách. Vývojáři si ho mohou zdarma stáhnout z GitHubu a použít jako kompletní řešení pro testování přístupnosti barev ve hrách. Chroma využívá algoritmus Color Oracle a aplikuje filtr přímo přes obrazovku hry, čímž umožňuje okamžité odhalení potenciálních problémů v reálném čase – bez vlivu na výkon hry.

Nástroj není určen pro hráče s poruchami vidění, ale pro vývojáře, kteří díky němu lépe pochopí, jak jejich hra vypadá z pohledu lidí s různými typy barevné slepoty. To jim umožní provádět potřebné úpravy ještě před vydáním. Ubisoft tak následuje podobné kroky jako EA, která nedávno zpřístupnila své patenty zaměřené na přístupnost her, včetně technologií pro rozpoznávání řeči či fotosenzitivitu.

Smarty.cz

Nejnovější články