V jeho textu zazněly hlavně dvě věty, které jsou víc než smutné, ale jsou bohužel realitou: “Hry se kradly vždycky, s tím nejde moc udělat. Nevěřím, že by se pirátství dalo zastavit.” Částečné řešení je podle Rabase pirátům jejich práci alespoň znesnadnit, jenže tady taky naráží kosa na kámen. Madfinger Games, podobně jako spousta dalších nezávislých vývojářů pro mobilní platformy, je malé studio, které nemá velké prostředky. A už vůbec ne prostředky, finanční, časové ani personální, na boj s pirátstvím.
Jako malí nezávislí vývojáři si ani nemohou dovolit trávit čas řešením složitých protipirátských ochran a vyhazovat na to peníze oknem. Proto, slovy Rabase, musí spoléhat na výrobce hardwaru a softwaru. V jejich případě na Apple a Google. “Jejich hardware se díky našemu obsahu prodává a oni by tak měli naše hry před krádeží chránit,” upozornil na vzájemnou souvislost Rabas.
Míra pirátství je podle něj stejná, jaká je jednoduchost hru ukrást. S vývojáři jako takovými to prý nemá nic společného. Je bohužel faktem, že ukrást hru/film/písničku/program je v drtivé většině případů (ne-li ve všech) jednodušší a rychlejší, než si ji zakoupit legálním způsobem. Než se člověk někde registruje, vyplní všechny možné formuláře, potvrdí registraci na emailu, zadá kreditku, potvrdí stažení...
A pak je to často ještě s DRM, bez textů, obrázků a s dalšími otravnými “funkcemi” a věcmi, které tam zákazník nechce. Smutné. Dokud nebudou legální cesty jednodušší a rychlejší, než ty nelegální, těžko se stane nějaký zásadní zvrat. Vývojáři a tím spíše vydavatelé si neuvědomují, že nesoupeří s konkurenčním poskytovatelem obsahu. Soupeří se stejným obsahem, který je jinde zdarma a dá se k němu dostat rychleji.
Rabas také pěkně smetl ze stolu tradiční výmluvu pirátů, kteří si hru ukradnou - prý že nebylo demo a nemohli si hru vyzkoušet. Minimálně v případě her od Madfinger Games je to blbost. Některé jejich hry demo měly a míra pirátství byla prý stejně velká jako u her, které demo neměly.
“Naším cílem není vydělat tuny peněz. Nechceme být druhý Disney, nechceme firmu prodat za miliony dolarů. Taky nemusíme každý finanční kvartál uspokojovat investory s výsledky, které předčí jejich očekávání. Nás ta tvorba her jednoduše baví,” řekl Rabas.