Bioshock Infinite ztratil další dva klíčové vývojáře
zdroj: tisková zpráva

Bioshock Infinite ztratil další dva klíčové vývojáře

16. 10. 2012 15:50 | Téma | autor: Adam Homola |

Mlčeti zlato, mluviti stříbro? Přiznám se, že je mi současná komunikační strategie Irrational Games docela sympatická. Mlčíme, mlčíme a až budeme mít opravdu co ukázat, ukážeme. A pořádnou marketingovou smršť rozjedeme až krátce před vydáním. Čas do vydání Bioshock Infinite se krátí (26. února 2013) a Irrational pořád mlčí, i když za necelých pět dní bychom se měli dočkat nového traileru. Na mlčení by nebylo nic moc divného, kdyby jediné zprávy, které se dostávají ven, nebyly jen negativní. A jakoby nestačily nedávné chmurné zvěsti, přibyla teď nová - z týmu odešli další dva důležití vývojáři.

Ti změnili stáj a šli pracovat do Microsoft Game Studios na neoznámeném projektu. Konkrétně jde o Dona Norburyho, který v Irrational pracoval jako šéf umělé inteligence - měl na starosti design, upravování a implementaci umělé inteligence do Biochock Infinite. A v Irrational pracoval docela dlouho, přes čtyři roky. Norbury teď v Microsoftu pracuje jako senior software design engineer, ale víc detailů na svém LinkedInu neprozradil.

Druhým mužem přes palubu je Clint Bundrick. Ten měl v Bioshock Infinite na starosti souboje. Nejdřív pracoval jako hlavní designér soubojů, a pak povýšil na pozici hlavního člověka a šéfa přes souboje. Na této pozici byl odpovědný za “veškeré soubojové a herní systémy v Bioshock Infinite,” jak uvedl na svém LinkedIn profilu. V Microsoftu teď Bundrick dělá senior designéra.

Oba pánové si ještě před Irrational Games prošli firmami jako Volition, High Voltage, Microsoft, Electronic Arts či LucasArts a zastávali v nich poměrně důležité pozice. Jak vidíte, tak nešlo o žádné malé ryby. Navíc oba dva odešli teď, několik měsíců před vydáním, kdy se v Irrational zřejmě crunchuje (= pracuje na 150 procent) o stošest, jen aby se hra stihla.

Těžko říct, v jakém stavu se hra nachází a jestli Ken Levine zvládá vývoj kočírovat, nebo jsou ve studiu problémy. Navenek to ale nevypadá nijak růžově. Hra se nejdřív odložila, z firmy pak odešli dva důležití vývojáři a ztratilo se hodně času testováním multiplayeru.

Pro Levina ale možná nejsou podobné trable nic nového - už vývoj prvního Bioshocku byl prý docela divoký a hra údajně ještě necelý rok před vydáním vypadala dost jinak. Za chvíli by ale mohli Irrational přestat mlčeti a začít mluvit, protože Bioshock Infinite je bez debat jedna z nejočekávanějších her příštího roku a bobřík mlčení by začal být dost podezřelý.

Nejnovější články