Bethesda (ne)přemýšlí nahlas nad pokračováním Dishonored a Rage
zdroj: tisková zpráva

Bethesda (ne)přemýšlí nahlas nad pokračováním Dishonored a Rage

4. 7. 2013 18:57 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Za pár měsíců to bude rok, co na naše disky zavítal simulátor pomsty jménem Dishonored. Od té doby došlo na na nějaké expanze, novinářům z IGN to však zjevně nestačí a rozhodli se optat, jak je to s případným pokračováním. Pete Hines z PR oddělení Bethesdy se proto v E3 rozhovoru pro IGN krypticky (ne)vyjádřil nad možným pokračováním Dishonored, ale rovněž si zamlžil nad statutem Rage 2.

Hines už loni označil Dishonored za "novou značku" a jeho nová slova to jen potvrzují: "Obecně řečeno se do ničeho nepouštíme jako do ojedinělého pokusu." Hines se dále rozpovídal o tom, že úspěch Dishonored a to, jakou "hrdost" přinesl vývojářům z Arkane a jakou porci kreativity nacpali do vývoje, rozhodně indikuje pocit Bethesdy, že jde o značku, která bude mít pokračování.

V další části prohlášení se ovšem Hines malinko přenesl do světa "bullshit rétoriky". Však uznejte sami z toho, jak se vyjádřil o tom, do jaké míry za Dishonored 2 kope sama Bethesda, a co to značí o její taktice vůči jiným studiím: "Jde o specifické rozhodnutí Arkane. Co my uděláme nebo neuděláme s Dishonored má nulový efekt na id Software, Tango i Machine Games. Každé z těch studií je separátní. Je jedno, na čem pracují. 'V čem jste dobří? Co budete dělat příště? Okey, tak do toho jdeme.' Je to přesně takhle jednoduché." V čem je problém? Hinesův popis vedení-nevedení svých studií poněkud neodpovídá řečem o záseku vývoje Prey 2. Ale tak třeba scénárista Prey 2, Jason Blair, v měsíc starém popisu trampot s Bethesdou prostě lhal...

Ruku v ruce s tím souvisí i spekulace nad zrušením/pozastavením pokračování Rage. I zde se Hines tváří neutrálněji než Švýcarsko. "Ještě se o tom rozhodne. Uvidíme. Id momentálně plně pracuje na svém současném projektu. Jsou tomu zcela oddáni. To, co jsem z něho nedávno viděl, je super skvělé (doslova "I'm super happy"). Chceme to dokončit, než budeme připraveni mluvit o jiných věcech."

Z prohlášení tajemnějších než hrad v Karpatech lze tak s konečnou platností vyčíst jen to, že masivní úspěch Disnohored je rozhodným důvodem pro pokračování. Jenže totéž lze říct i o bethesdím Falloutu 3 a následném New Vegas, a po tom stále není ani vidu, ani slechu.

Nejnovější články