Co se pokazilo při vývoji Prey 2?
zdroj: tisková zpráva

Co se pokazilo při vývoji Prey 2?

6. 6. 2013 13:58 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Tři dny zpátky Petr reflektoval tweet Jasona Blaira, svého času scénáristy zrušeného Prey 2, podle kterého byl titul studia Human Head prý (skoro?) zcela dokončen a pak neprávem zaříznut (resp. možná přesunut jinam). Nu a včera se IGN rovnou vytasilo s kouskem investigativní novinařiny, dle něhož mezi lidmi z Human Head a Bethesdou vůbec nepanovala kolegiální nálada. V interpretaci IGN byl Prey 2 a jeho vývojáři prej obětí machinací Beshesdy.

Původně přitom vše probíhalo jako na drátkách. Po impresivním, ač dle mnohých vykonstruovaným trailerem z E3 2011 i informací před ním, Bethesda prodloužila vývoj o dalších šest měsíců – dostatek času na dokončení titulu a vydání v roce 2012. "Bethesda se pak rozhodla vše stmelit a studio koupit," sdělil IGN jeden z nejmenovaných zdrojů.

V dalších měsících však "Bethesda zamítla další financování" a s jeho absencí se vývoj začal prodlužovat. Producenti vyžadovali náhlé změny a původníi slib více času šel do koše. Nebyl totiž nijak ukotven smluvně, a Bethesda toho začala využívat. Navíc měla údajně problém se "zastaralými" metodami a aplikacemi vývojářů. Aby Human Head přežil, podílel se externě na vývoji BioShock Infinite a Defiance – dle smlouvy nemohli vytvářet jinou vlastní původní hru.

Konflikt na sebe nenechal dlouho čekat. Human Head chtěl více peněz, Bethesda zase dodržení kritérií původního plánu. Zdroje IGN tvrdí, že Bethesda "si chtěla na Human Head vynutit" své podmínky. Situace frustrovala vývojáře v Human Head, protože se nechtěli spojit s někým, koho vnímali spíše jako hrozbu – v očích vydavetelů to však z Human Head činilo nespolehlivé partnery. 

V listopadu 2011 vše došlo do stavu, kdy Human Head de facto vyhlásili stávku a s vývojem sekli. Občasná komunikace v následujících měsících následovala. "Konverzace však byla spíše jednosměrná. Studio (Human Head) navrhlo velmi rozumnou nabídku, ta se však neuchytila. V roce 2012 se nepohnulo vůbec s ničím."

Předpokládatelně se nakonec oba subjekty rozhodly definitivně ukončit spolupráci, a zbytek už patří do kolonky spekulací nad osudem Prey 2. Human Head přesto do starého železa úplně nepatří – slibnou zprávou je, že dle informací vykopaných u Nathana Cheevera, bývalého lead designéra Human Head (do dubna 2012), studio vytváří neoznámený titul "Lead World", což má být "rozsáhlá open-world hra zasazená do známého evropského města na pozadí přelomu století".

Nejnovější články