Krater by mělo být akční RPG odehrávající se v post-apokalyptickém světě, kde se po výbuchu bomby vytvořil v zemi tak hluboký kráter, že nikdo neví, co je na jeho dně. Co se naopak ví, je, že nejen okolo kráteru, ale i v něm, je tolik místa a životního prostoru, že je osídlen různými divokými stvořeními a vegetací. Na povrchu se po obvodu pukliny „slézají“ různí hledači pokladů a odvážlivci, kteří se snaží proniknout do kráteru, co možná nejhlouběji a vynést z něj na povrch všechny ty poklady, které by se v něm, jako ve správném dungeonu, měly nacházet.
Samozřejmě že „zlatokopové“ tvoří frakce, frakce mají vlastní zájmy, které ne nutně zahrnují ostatní frakce, a tak se na povrchu rozjíždí konkurence, místy zdravá, místa ani tak moc ne... Jako hráči se chopíte role trojčlenného týmu, který by měl nějakým způsobem nahnout misky vah na nějakou stranu a pokusit se těch pokladů ze dna uzmout co nejvíc pro sebe.
To by bylo k teorii. Realita vypadá tak, že v alfě dostanete tři hrdiny, s nimiž budete běhat po mapě a plnit úkoly jako v každém jiném akčním RPG. Vidíte nad někým otazník, dostanete úkol. Vidíte vykřičník, úkol promluvou dokončíte. Pokud to tedy jde, což se o stávající verzi moc říct nedá. To, co se tváří jako hlavní dějová linka, přestalo fungovat po zhruba třech questech. Protože ten další se nedá dokončit.
Přítomna je samozřejmě i hrstka vedlejšáků. Kvůli nim je ale potřeba cestovat po světě, kde se mi lepilo na paty „náhodné setkání“, v němž jsem se ocitl v uzavřené lokaci, z níž mě hra nechtěla pustit, dokud „něco“ nenajdu. Když jsem to našel, napsala, že to v alfě (02) není a nepustila mě ven ani tak (01).
Asi hlavní zajímavostí alfy je tedy onen kráter, do něhož se můžete ponořit a kde zjistíte, že dveře v alfě vám sice napíšou, že jste je otevřeli, ale neotevřou se; pathfinding postav je schopen počítat takové trasy, aby jedna postava před sebou tlačila tu druhou; charaktery sice levelují, ale nedají se jim přidělovat dovednostní body ani nějaké dovednosti; ve hře jsou zhruba tři druhy nepřátel; a veškerá herní aktivita spočívá v doběhnutí na místo, kde na vás vystartuje malý hlouček zvěře, ten zlikvidujete a jde se na opakování. Trochu svěžesti by do hratelnosti měl vnést multiplayer, v alfě nicméně nefunguje, takže těžko říct.
Krater tedy zatím má spoustu problémů, z nichž většina je zapříčiněna současným rozpracování hry a snad bude vyřešena do vydání. I tak ale nemám pocit, že by vedle třetího Diabla čekala Krater nějaká zrovna příjemná budoucnost – snad mě jeho plná verze přesvědčí o opaku. Vzhledem k tomu, že hra vychází takřka přesně za měsíc, ale moc nevěřím, že tvůrci všechny chyby stihnout opravit.