Supreme Commander - strategie s velkým S
zdroj: tisková zpráva

Supreme Commander - strategie s velkým S

14. 5. 2006 12:12 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Vedle ohromného rozsahu nabídne RTS Supreme Commander, chystaná autory Total Annihilation, řadu zajímavých aspektů.

Třeba tzv. globální rozkazy, sloužící pro přesun rozličných skupinek jednotek. Po zadání waypointu v tomto ovládacím módu přizpůsobí všechny vybrané jednotky svou rychlost ostatním, aby se na předem daném místě sjednotily ve stejný čas a hráč pak mohl podniknout jeden drtivý útok i na několika frontách. S tím bude spjatý intuitivní interface a hlavně propracovaná AI pro eliminaci problémů s pathfindingem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Představte si situaci, kdy je vám oznámeno, že za 6 minut se přiblíží nepřátelská vojska k důležitému strategickému bodu, což je pro hráče nepřijatelné. Je lepší okamžitě vyslat menší armádu s tím, že tažení pozdržíte a vy budete mít čas na výrobu dalších jednotek? Nebo budete riskovat v naději, že dokážete za ten čas vyprodukovat dostatek strojů, s nimiž byste provedli úspěšný protiútok? A co takhle vyslat proti oponentovi nějakou důležitější jednotku ve snaze odvrátit jeho pozornost? Rozhodnutí bude jen na vás, ovšem ne vždy je každá možnost správná. Pokud si budete chtít hru vychutnat naplno, tak kromě opravdu high-end PC doporučují vývojáři disponovat buď širokoúhlou obrazovkou nebo rovnou dvěma monitory, protože na jednom můžete mít třeba přiblíženou bitevní vřavu, zatímco druhý bude teritorium snímat z oběžné dráhy a vy budete mít maximální přehled.

Autoři říkají, že v Supreme Commander nenarazíte na klasický neduh dnešních RTS, kdy se plovoucí vojsko prakticky nedostane do křížku se suchozemským. Všichni budou bojovat proti všem, takže pro likvidaci námořní flotily nebude problém využít kupříkladu pozemní dělostřelectvo s dosahem jako ve skutečnosti. Nebo se klidně rozhodněte pro létající bojovou loď, jejíž výhoda by neměla, stejně jako u všech velkých jednotek, spočívat jen v její větší odolnosti, nýbrž hlavně v realitě odpovídajícímu dostřelu, který se rozhodně bude hodit, protože největší mapy by měly mít rozlohu okolo 6 400 kilometrů čtverečních. Celou tu nádheru můžete obdivovat v naší galerii, do níž přibylo desatero kousků, zobrazujících překrásné námořní i pozemní boje, rozlehlou základnu nebo transportní jednotky. Update - objevily se první dvě videa (65 MB a 25 MB, XVID), resp. nahrávky prezentace Supreme Commander z plátna na E3, které jsou v dost mizerné kvalitě, ale bohatě to kompenzují velice působivým obsahem v jedenáctiminutové délce (thx HotGames).
zdroj: GameSpot, GameSpy, IGN

moolker

Nejnovější články