Oficiální minimální HW požadavky pro DOOM III
zdroj: tisková zpráva

Oficiální minimální HW požadavky pro DOOM III

20. 7. 2004 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Hardwarové požadavky již dokončené FPS DOOM III se v poslední době staly vděčným tématem...

Hardwarové požadavky již dokončené FPS DOOM III se v poslední době staly vděčným tématem mnoha diskusí. Podle šéfa id Software, Todda Hollensheada, by jako MINIMUM měla pro hraní DOOM III posloužit počítačová sestava obsahující:

MINIMÁLNÍ HW POŽADAVKY:
  • Pentium 4 1,5 GHz či Athlon 1500+
  • 384 MB RAM
  • GeForce 3 nebo RADEON 8500
  • 2 GB volného místa na harddisku
  • DOPORUČENÁ KONFIGURACE:
  • 3 GHz procesor
  • GeForce 6800 či Radeon 9800/X800
  • 512-1024 MB RAM
  •  

    Autor článku na HoustonChronicle, jenž tyto informace přinesl, dále například doporučuje v případě nutnosti upgradu zakoupit DirectX 9.0 kartu střední třídy typu GeForce FX 5900 XT či RADEON 9600 XT s alespoň 128 MB paměti. Ty u nás seženete za 5000-6000 Kč s DPH. Protože zmiňovaných 384 MB RAM bude přece jen na hranici snesitelnosti, mohlo by vás dále i zajímat, že 512 MB typu DDR SDRAM nyní pořídíte kolem 2700 až 3200 Kč včetně DPH.

    Komentář od Cappyho - Když se teď dívám na onu "minimální" konfiguraci, sám sebe se musím ptát, jestli je to konfigurace dostatečná na to, aby se na ní DOOM III dal "plynule hrát". Je zřejmé, že teoreticky by to jít mohlo. S minimálními detaily a v nízkém rozlišení. Prakticky a podle mého skromného názoru je to ale na plynulé hraní konfigurace slabá. Podstata problému spočívá v nestejnoměrném zatížení procesoru a grafické karty po celý čas vykreslování scény v DOOM III.

    Obrázek zdroj: tisková zpráva Uvedu příklad - když se svojí postavou dojdete úzkou chodbou k zavřeným dveřím a náhle je otevřete, procesorem a grafickou kartou v tom okamžiku musí projít obrovské množství dat, které obsahují informace o místnosti, která se za dveřmi nachází. Dojde tedy k náhlému poklesu snímků za sekundu a pokud vše dopadne OK, místnost se vykreslí na obrazovku, aniž by nějak utrpěla plynulost. Hra také nezačne trhat jenom za předpokladu, že informace o místnosti už byla předem uložena do operační paměti. Jinými slovy, že není potřebné natahovat data z pevného disku a že CPU a GPU (VPU) mají co zpracovávat. Ovšem běda, jestliže tomu tak není.

    Je zřejmé, že s tímto abnormálním nárůstem objemu zpracovávaných dat můžou mít některé počítače vážné problémy. Není také 1,5 GHz jako 1,5 GHz. Proto záleží na všem. Na rychlosti pamětí, kvalitě základní desky, typu a vyladěnosti operačního systému, na programech, které vám budou při hraní DOOM III běžet na pozadí a které vám budou užírat operační paměť a zbytečně zatěžovat procesor - firewally, antiviry, správce disků a tak dále. Každou minimální konfiguraci je proto nutné brát s rezervou, tuto nevyjímaje. Schopnost adekvátním způsobem zpracovávat tuhle hru, může být u každé počítačové sestavy značně individuální, a nejlépe se vše ukáže až na benchmarcích nebo po otestování chystaného dema.

    Malá perlička na závěr - z minulého roku, konkrétně z 18. června 2003, pocházejí trochu jiné hardwarové nároky. Novinářům je tehdy sdělil přímo John Carmack z id Software. V nich se uvádělo 1 GHz CPU, 256 MB RAM, GeForce 256 nebo RADEON 7xxx. Ve srovnání s výsledky z testovací verze 0.02 jsou opravdu kuriózní.

    kate&cappy

    Nejnovější články