Zástupci Oculus VR si pro sebe zatím nechávají cenu Oculus Rift stejně jako technologické specifikace, případně i změny, které prodejní verze nabídne oproti vývojářské verzi DK2. Leccos však lze vyčíst z proklamací v textu blog postu, který se odvolává na prototyp Oculus Rift s názvem Crescent Bay - ten na rozdíl od první a druhé vývojářské verze nebylo možné zakoupit a díky vylepšenému snímání polohy umožnil využít virtuální reality v sedě i ve stoje. Nehledě na to, že už obsahoval zabudovaná sluchátka a pyšnil se, dle dojmů řady kolegů, vyšším rozlišením displejů bez viditelných pixelů a třeba i vyšší mírou ergonomie. Jinak řečeno, příjemněji seděl na hlavě.
Podle Oculus VR vyjde prodejní verze právě z prototypu Crescent Bay, předobjednávky firma spustí ještě před koncem roku a detaily prozradí v následujících týdnech. Konkrétně blog zmiňuje E3, kde se zřejmě Carmack, Luckey a spol. s nějakou verzí Oculus Rift zastaví. Nepůjde však jenom o samotné brýle či helmu, nýbrž o celý ekosystém, který zahrnuje hardware (Rift) software pro vývojáře, doprovodný hardware (náhradní díly apod.) a například i portál, kde budou moci zákazníci nakupovat hry a užitný software.
Oznámení Oculus Rift na první kvartál příštího roku není překvapení. Palmer Luckey a další aktéři sice při různých příležitostech zmiňovali, že by prodej Riftu mohl začít již letos, ale nikdy se nevyjadřovali na oficiální úrovni. Přednáška Johna Carmacka ohledně mobilní verze Oculus Rift během GDC 2015 navíc odhalila sadu problémů, se kterými se vývojáři musí teprve poprat. Netřeba dodávat, že na prvním místě je nabídka VR softwaru. Spíše jsem tedy zvědavý, jestli se první kvartál příštího roku vůbec stihne...