EA chystá 3-5 nových značek, schová si je ale na next-gen
zdroj: tisková zpráva

EA chystá 3-5 nových značek, schová si je ale na next-gen

5. 9. 2012 13:53 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Šéf Ubisoftu Yves Guillemot nebyl nedávno jediný, kdo se snažil veřejnosti vysvětlit, proč je riskantní vydávat zbrusu novou herní značku před koncem dalšího konzolového cyklu - který se neodvratně blíží, ať už chceme, nebo ne. Nebyl dokonce ani poslední, protože se podobné rétoriky chytil i Frank Gibeau, faktický šéf EA Sports, EA Games, Maxis i BioWare.

Nejlepším časem pro rozjetí nové herní značky je podle něj začátek nového konzolového cyklu, řekněme první 2 roky. Aktuální line-up EA to potvrzuje, protože se skládá prakticky výhradně z pokračování, i když některá z nich se snaží pojmout věci trošku jinak, než v dílech předchozích. Gibeau přiznává, že EA připravuje 3-5 nových herních značek, ale schová si je až na nový hardware.

Zájem o nové značky ze strany hráčů prý samozřejmě je, a když to někdo riskne a vyrukuje s nimi v této době, mohou si vést celkem dobře. Při velkých investicích do nových značek však firmy potřebují, aby si první díl vedl výborně, takže se snaží, aby uvedení takové hry vyvolalo větší pozdvižení, což je jednodušší s výkonnějším hardwarem nových konzolí, protože umožní realizovat věci, které už na hardwaru současném udělat nelze, nebo jen s velkými obtížemi.

Když se první hra v nové sérii zapíše u hráčů ne dobře, ale výborně, tak je větší šance, že bude dále pokračovat a nedopadne třeba jako Mirror’s Edge od EA. Nová značka si vedla průměrně až slušně, ale mnohem lépe by si, i při zachování původní (nedokonalé) podoby, vedla jako jeden z prvních titulů pro novou generaci konzolí.

Když to zjednoduším, tak se dá říci, že i ne zcela špičkové hry mohou prorazit, protože díky novému hardwaru dělají něco jinak, nově, netradičně. A protože je vyšší pravděpodobnost, že uspějí, tak podobné značky mají v dalších dílech šanci dostat se do skutečně top formy. Zmíněná Mirror’s Edge tuto šanci nedostala, tedy zatím ne. Ale s novou generací konzolí, bůh a EA ví….

Sentiment šéfů velkých firem ohledně vydávání nových značek jenom na začátku každého konzolového cyklu, samozřejmě nelze brát definitivně. Ubisoft hodlá ještě pro tuto generaci vydat parádně vypadající Watch Dogs a Kojima zase chystá nový Metal Gear.

Navíc ani samotné vydavatelské firmy se touto doktrínou nemohou při plánování toho, co se bude a nebude vyvíjet, řídit stoprocentně, protože pak najednou konzolový cyklus netrvá klasických pět let, ale skoro deset, jak jsme toho nyní svědky, a jakékoli předchozí plány a poučky jdou v takové situaci do pekel. Jediné, co pak zbývá, je přizpůsobit se podmínkám a řešit situaci jinak, což v praxi aktuálně znamená zaměřením se na online a free to play. Dělá to Ubisoft, dělá to EA a brzy to začnou hromadně kopírovat i další.

Nejnovější články