zdroj:
tisková zpráva
Minulý týden se na internet dostala zpráva vycházející z výsledků počítání a analýzy spol. Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR), která přinesla dosti zvláštní objev. Vedle podivností typu, že kooperativní režim zvýší prodeje o 12400 kusů nebo že multiplayer zařídí navýšení odbytu dané hry o 25 tísic kusů, v něm figurovala pouhopouhá čtyři procenta her, co prý mají být zisková. Uvedené vedlo k naprosto logickému zpochybnění tohoto výsledku nejen ze strany Bludra na jeho blogu, ale i většiny světových médií. Netrvalo dlouho a přišlo od EEDAR oficiální vyrozumění, že došlo k velice nepřesné interpretaci. Jak se tedy věci vlastně mají?
Na vině je statistická skutečnost, že ona 4% zahrnují úplně všechny hry, které se kdy dostanou do produkční fáze. Přitom spousta z nich se ale vůbec nedočká svého vydání. Pokud by se tedy následně zohlednily pouze ty tituly, jež se skutečně dostanou na trh, výsledek je výrazně odlišný. Najednou je to již každá pátá hra, co tvůrcům vygeneruje tolik žádaný profit. Což také svědčí o tom, že pouhopouhých 20% her se dostane až do distribuce.
Bez zajímavosti v tomhle hraní s čísly není ani info z oné analýzy, že nějakých 60% finančního rozpočtu se v průměru vynaloží na přepracování vyvíjené hry, poskytující tak jistý obrázek buď o nesmírné náročnosti celého procesu, nebo špatné synchronizaci práce.
27. 11. 2008 13:13 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Minulý týden došlo s těmi 4% k nepřesné interpretaci, peníze vydělá tvůrcům více dokončených her.
zdroj: EDGE Online, modrak.cz