S ohledem na příběh BF4 a dlouhodobý postoj čínské administrativy k hrám, které obsahují „negativní“ zmínky o Číně, se nelze zákazu prodeje BF4 v Číně divit. EA odmítla situaci komentovat, ale zjevně to firmu netrápí, vzhledem k tomu v Číně BF4 ani oficiálně nedistribuovala.
Pokud chce jakákoli firma usilovat o možnost prodeje své hry v Číně, musí mít povolení od ministerstva kultury, což často znamená natolik velké úpravy hry, že se to ve výsledku vydavateli vůbec nevyplatí. BF4 je toho typický příklad, když se příběh točí okolo pokusu o převrat v Číně, který podporuje Rusko a zamotané jsou do toho i Spojené státy. Možnost, že hra bude kvůli tomu v Číně zakázána, ostatně zmiňovaly už dříve zprávy ze státních novin China Military.
Řada západních vydavatelů se o požadované úpravy svých her, které nezahrnují pouze aspekty politické či ideologické, ale i kulturní (např. kosti v dungeonech by v Číně působily vyloženě nechutně a neprošly by u hráčů), nesnaží i kvůli dominantní šedé herní ekonomice. Hráči v Číně slyší zejména na free to play či freemium online tituly a zájem kupovat tradiční konzolové či PC tituly za cenu 50 či 60 dolarů je mizivý. Většina těchto titulů je stejně k dostání u lokálních prodejců za zlomek ceny – nejedná se samozřejmě o kopie originální. Stejně tak jsou hry dostupné skrze lokální peer-to-peer sítě a torrenty. I k Battlefield 4 se tak hráči v Číně mohou dostat.
Dostat povolení k prodeji hry v Číně, potažmo povolení k provozování online hry, je proces trvající několik měsíců a zahrnuje spojení s místním partnerem. Čína přesto svou smyčku povoluje, když na konci září po dlouhodobých spekulacích oznámila vznik speciální volné obchodní zóny v Šanghaji, kde mohou zahraniční firmy s patřičným povolením přímo a bez prostředníka prodávat své produkty.
De facto to znamená první krok k možnosti prodeje herních konzolí v Číně, jejichž prodej byl v Číně od roku 2000 zakázaný kvůli ochraně dětí. Žádná z „konzolových“ firem (MS, Sony, Nintendo) se doposud k případnému vstupu se svými konzolemi nevyjádřila. Microsoft sice v rámci joint venture s lokální mediální firmou BesTV hodlá v Číně launchovat blíže neupřesněný zábavní hardware, nepadlo však ani slovo o Xbox One. S ohledem na případnou nutnost upravit ekosystém konzolí, aby vyhovoval potřebám čínského zákazníka (zaměření na online a free to play), to s tím prodejem nových konzolí v Číně asi nebude chtít žádná z firem přehánět.