Xbox One s vámi bude skrze nový Kinect hovořit
zdroj: tisková zpráva

Xbox One s vámi bude skrze nový Kinect hovořit

24. 5. 2013 19:35 | Téma | autor: Adam Homola |

Microsoft toho při oznámení konzole Xbox One zas tak moc neukázal a do detailů o novém stroji nezacházel už vůbec. Jenže další spousty informací zástupci MS postupně odhalili novinářům v rozhovorech. Dvě z nich se týkají funkcí, které jsme zatím neviděli a Microsoft si je nechává zřejmě až na E3. První je možnost přebrat cizí hru a pomoct tak kamarádovi s obtížnou pasáží a opačně. Je to stejná funkce, jakou nabídne i PlayStation 4.

Fungovat by to podle zdrojů Polygonu mělo tak, že zavoláte kamarádovi přes Skype a aktivujete funkci “přebrání” hry. On pak bude ovládat vaši hru, a buď se vám pokusí pomoct, nebo si z vás klidně může vystřelit. Jamile vaši hru někdo druhý (samozřejmě s vaším povolením) převezme, můžete se pořád na průběh dívat a kdykoliv budete chtít, můžete jeho hraní ukončit a přebrat otěže nad hrou vy.

Stejně tak to bude moct kdykoliv ukončit váš kamarád. Zatím bohužel není jasné, jak přesně to bude fungovat - jestli třeba budou muset oba dva hru vlastnit, nebo jestli bude přebrání nějak časově omezeno. Určité limity tam stoprocentně nastavené budou, protože pak byste mohli jednoduše sdílet s kamarády hry, což Microsoft spíše asi nechce.

Druhou a mnohem zajímavější (a do jisté míry “strašidelnější”) funkcí má být komunikace Xbox One s uživatelem. Zatímco přebírání hry je už víceméně hotové, komunikace Xboxu je prý stále ve vývoji a nemusela by se stihnout pro spuštění konzole. Zdroj Polygonu popsal jednu situaci, kterou mu v Microsoftu předvedli:

Představte si, že jste v místnosti s Xbox One a přijde tam někdo, koho Xbox nezná. Protože u konzole budete muset mít pořád zapojený a zapnutý Kinect, proskenování tváří se nevyhnete. Kinect pozná, že tuhle novou osobu nezná a Xbox One vám oznámí, že v místnosti s vámi je někdo nový a dotyčného Xbox sám vyzve, aby se identifikoval. Jakmile osoba Xboxu odpoví, Kinect ho uvítá a uloží si jeho informace (tvář a jméno) do databáze konzole.

Teda nevím jak vám, ale mě se tohle už moc nelíbí. Ne že bych jančil z toho že o mě ví Google první poslední, ale aby na mě hardware sám od sebe mluvil a vyzýval návštěvy k identifikaci, to už mi moc nevoní. Určitě to půjde vypnout nebo nějak omezit, ale nabízí se otázka, co všechno bude vlastně Kinect sledovat, když bude pořád aktivní a Xbox One ho bude vyžadovat?

Co když vám Xbox někdo nahackuje a bude vás moct sledovat? Pamatujete si ještě na dobu, kdy byl Foursquare relativně mladý? Někdo tehdy udělal ze srandy web “pro zloděje” - bral data z Foursquare a na webu upozorňoval na to, když někdo nebyl doma... Kdyby vám Xbox One někdo hacknul, tak by taky viděl a slyšel že nejste doma, za což by pak mohl mít Microsoft na krku solidní žalobičku...

Jedna věc je cpát dobrovolně Googlu a Facebooku osobní informace a fotky, druhá věc je povinnost mít k novému Xboxu Kinect, který bude pořád v aktivním stavu, pořád vám bude naslouchat a ještě na vás a vaše návštěvy bude sám od sebe mluvit. Musíme si počkat na E3, až tohle Microsoft oficiálně představí (nebo ne) a vysvětlí nám, proč bychom to měli vlastně chtít, k čemu nám to bude dobré a jak to hodlá zabezpečit.

Nejnovější články