Xbox One by se mohl dočkat interaktivní vědomostní soutěže
zdroj: tisková zpráva

Xbox One by se mohl dočkat interaktivní vědomostní soutěže

2. 1. 2014 17:45 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Ve snaze nalákat davy hráčů na Xbox One odhalil Microsoft svou nejnovější tajnou zbraň – vědomostní soutěž! Phil Spencer, korporátní viceprezident Microsoft Game Studios, to odhalil na Twitteru. Její koncept by prý měl připomínat v zahraniční populární soutěž 1 vs. 100.

Čistě pro férovost, nešlo o žádné dramatické odtajnění. Spencer jednoduše slovy "Myslím, že ji uděláme" odpověděl na otázku, chystá-li Microsoft něco podobného jako někdejší 1 vs. 100. Ta byla adaptací stejnojmenné televizní show pro Xbox Live Arcade, kde běžela po dvě sezóny v letech 2009 a 2010.

Znovu podotýkám – nejde o videohru jako takovou, ale o pravidelnou týdenní vědomostní soutěž, která se odehrává pouze v předem navolených časech, má svého komentátora a je možné ji sledovat i jako divák…

Jádrem původní i videoherní adaptace je boj onoho *jednoho* proti davu lidí. Namísto mače v souboji mečem se však bojuje znalostmi – hlavní hráč i zástupce davu totiž odpovídá na jednu konkrétní vědomostní otázku. Za každého eliminovaného člena davu se přitom "protagonistovi" zvyšuje zisk. Na XBLA se konkrétněji hrálo až o 10 tisíc Microsoft Points, a ačkoliv konzolová verze 1 vs. 100 získala zmínku v Guinnessově knize rekordů za nejvíce soutěžících ve vědomostní hře (konkrétněji 114 tisíc; herní dav totiž mohl být větší než jen sto lidí), Microsoft ji v polovině roku 2010 utnul.

Zdá se však, že idea je jako stvořená pro „televiznější střih“ Xbox One, alespoň dle Dava McCarthyho, bývalého hlavního managera Microsoft Studios. Podle něj má Microsoft s tímto formátem už bohaté zkušenosti, při nichž vytvářel "zcela nový zábavní žánr" a je nadšen z možnosti "aplikovat, co se naučil, do budoucího (zábavního) programu."

Mno, ačkoliv sám o sobě nápad na vědomostní zápolení stovek tisíců hráčů nezní jako zlo na Zemi, v kontextu zápolení s PS4, dvou mašin vybroušených pro nejnovější audiovizuální potěšení, se chce jenom lakonicky dodat "next-gen jako víno"…

Smarty.cz

Nejnovější články