Vývojáři vypnuli globální chat v Divinity: Original Sin kvůli záplavě vulgarit
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři vypnuli globální chat v Divinity: Original Sin kvůli záplavě vulgarit

10. 7. 2014 12:53 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Tvůrci Divinity: Original Sin z Larian Studios se na vlastní kůži přesvědčili o tom, že komunita, která se utvořila kolem Early Access verze, rozhodně není ta samá, co se do hry vhrne po vydání hotové verze hry. První skupina využívala globálních chat v Divinity: Original Sin pro diskuse o nejlepších buildech postav, k vyměňování tipů a triků či případně ke stížnostem na obtížnost hry. Byla to taková komunitní idylka. Pak ale přišlo vydání plné hry a podle Swena Vinckeho se v té chvíli rozpoutalo peklo.

Vincke k tomu říká: „Ve chvíli, kdy jsme ve hře aktivovali globální chat, jako by se otevřely brány pekelné. Jen jsme zírali na to, že v chatu není vidět nic jiného než urážky a vzájemné osočování. Byl to obrovský rozdíl oproti přátelské komunitě, kterou jsme předtím měli.“ Takže se v Larian na tyhle orgie vulgarit deset minut dívali a následně se rozhodli, že to k ničemu není a globální chat vypnuli.

Studio to následně potvrdilo a vysvětlilo v rámci updatu, který opravoval i pár chyb ve hře. „Globální chat jsme vypnuli, protože byl plný vulgarit a urážek. I když věříme, že se věci zlepší, pokud si lidé přečtou tohle, hodláme nainstalovat potřebné moderátorské nástroje. Jakmile budou hotové, zapneme znovu chat.“

Samozřejmě se nabízí otázka, zda je globální chat u hry jako Divinity: Original Sin tak důležitý. Podle Vinckeho jej hra jako taková vysloveně nepotřebuje, ale zároveň nabízí funkce, které se autorům líbí.

zdroj: Archiv

„Lidé si tam radili,“ vysvětluje Vincke. „Někdo třeba miluje puzzly a musí je vyřešit všechny, někdo jiný je zase nemá rád a chce je mít z krku. Takže místo toho, aby musel vyskočit ze hry a najít fórum, se jen zeptal na chatu a dozvěděl se odpověď.“

Navíc se hráči přes chat mohli domluvit na společné hře. Momentálně je ale chat mimo provoz, protože nemalá část hráčů cítila, že svět potřebuje číst jejich sprostá slova a urážky...

Můžeme ale věřit, že prvotní nával těchto jedinců opadne a společně s přípravou moderátorských nástrojů Larian opět do Divinity: Original Sin globální chat vrátí. Koncem týdne také čekejte naší recenzi téhle rozsáhlé hry.

Nejnovější články