Valve si sype popel na hlavu kvůli Steam Greenlight
zdroj: tisková zpráva

Valve si sype popel na hlavu kvůli Steam Greenlight

23. 7. 2013 11:41 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Jestli něco patří mezi bolesti současného Valve, je to nepružnost Steam Greenlight. Poukazuje se na ni už pěkně dlouho a zvenčí se zdá, že se ledy moc nehýbou a kolos stále kráčí jen velmi pomalým tempem. Skoro by člověk vinil onu slavnou plochou strukturu celé společnosti... a asi by nebyl daleko od pravdy. Díky ní ovšem můžeme říci, že Tom Bui hovoří za Valve a jasně říká, že takhle to není v pořádku.

Jeho reakci zavinil řetězec událostí. V rámci letních slev na Steamu se mezi promovanými (to jsou ty, které se dostanou v rámci slev na hlavní stránku a tedy se prodávají mnohem, mnohem lépe) objevil zombie survival titul Infestation: Survivor Stories, který zněl lákavě a v dnešní posedlosti zombie survival kousky asi dost lidí zlákal. Nejde ale o nic jiného než nechvalně proslulou hru War Z, kterou tvůrci přejmenovali.

Důvod? Kromě možných právních sporů kvůli nápadné podobnosti s filmem a knihou World War Z byl samotný název War Z natolik provařený jako naprostý průšvih, že byl prakticky mrtvý. Nový název hned smyje všechnu hanbu a zařídí ještě jednu věc – z profilové stránky na Steamu vám spadne hodnocení na Metacritics, které bylo v té době na dvaceti procentech.

Následně se prý začaly na Steamu množit stížnosti hráčů, kteří si tenhle propadák koupili, protože neznali Metacritic hodnocení, a pravděpodobně část personálu Steamu jejich halasné a asi často nevybíravé stížnosti mazala. Což vedlo i k naštvanému vláknu na Redditu a následně vytvoření otevřeného dopisu chlapíka s přezdívkou Poe, vývojáře ze Six Sided Sanctuary. Poe se nepustil ani tak do Steamu, jako do Valve a jejich, dle něj mizerné, služby Steam Greenlight.

Problémů vidí Poe na Greenlightu hned několik. Pravidla se neustále mění, některé hry projdou hned, jiné se nekonečně motají pod vrcholem. Některé dostanou vydavatelskou dohodu, jiné ne. Statisíce hráčů hlasují a přitom Greenlightem reálně projde velmi málo her (od loňského srpna jen 66) a spousta kvalitních titulů visí v systému. A k tomu je tu otřesná komunikace s vývojáři.

Hozenou rukavici následně sebral Tom Bui a odpověděl stejně otevřeně a překvapivě i celkem sebekriticky. I když, ono se asi už nejde tvářit, že je vše v pořádku. Bui na rovinu píše: „Hlavní problém je v tom, že nedokážeme vydávat tolik her, kolik bychom chtěli. Důvodů proto je několik, ale ty nakonec nemusí zajímat ani hráče, ani vývojáře. … Uvědomujeme si naše selhání a pracujeme na tom, abychom je napravili“. Změny ve firmě prý probíhají průběžně a v minulých měsících už prošlo Greenlightem víc her, ale podle všeho je to cesta dosti kodrcavá. Je skoro až absurdní, když Bui říká, že nedávno se ještě v komunikaci s tvůrci používal fax!

Bui uvádí, že se na všem pracuje, ale z jeho slov je jasné, že to nepůjde tak snadno. „Dokud nebudeme moci vydat vše, co bychom chtěli, Greenlight nám pomáhá určovat priority. Rozhodně není dokonalý a má spoustu chyb, ale je lepší než předešlý systém. Upravujeme a vylepšujeme Greenlight kdekoliv to jde, ale momentálně se soustředíme na to, abychom vydali více her“. Pravdou ale je, že na tyto slabiny Greenlightu se poukazuje už pekelně dlouho a zdá se, že Valve má adaptabilitu dronte mauricijského.

Nejnovější články