Valve přivedl k Dota 2 hlavně IceFrog a kvalita první hry
zdroj: tisková zpráva

Valve přivedl k Dota 2 hlavně IceFrog a kvalita první hry

30. 8. 2011 11:02 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Proč se Valve vrhlo před dvěma lety tak nadšeně na vývoj Dota 2? Stály za tím dva významné faktory – IceFrog, tvůrce první Dota, a to, že ve Valve, dle svých slov, dělají věcí tak trochu jinak.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Naznačil tak Gabe Newell a Erik Johnson v jednom z rozhovorů o budoucnosti této velmi očekávané ARTS (action real-time strategy) či MOBA (massive online battle arena) – vyberte si samy, obě zkratky přišly během rozhovoru v úvahu.

Každopádně je ale pro Valve klíčový přístup, kdy si společnost snaží zajistit daného člověka a ne značku. „Ne, nebyl tu žádný obchodní plán. Vždyť je tak vzácné, aby jedna osoba bavila desítky milionů lidí. To je pro naše obchodní plány dostačující. Takhle u nás ve Valve pracujeme. Spousta věcí, které obvykle fungují jako rozhodovací páky v jiných společnostech, u nás prostě nemá místo“, dí Johnson. Dle jeho a Newellova líčení by prostě lidé zvyklí na běžné metody byli ze situace ve Valve asi dost překvapení.

Po Valve tvoří hlavní část rozhodovacího procesu prosté konstatování: „s tímhle člověkem bych chtěl pracovat“, což byl v tomto případě právě IceFrog. Co se týče samotné hry, zatím to vypadá, že Dota použije free-to-play model - také díky tomu, že Newell odmítl řešit monetizaci při vývoji hry. „Teď se opravdu nestaráme o způsob zpoplatnění hry, ale spíš o to, abychom ji udělali pořádně. Začali jsme se skupinkou testerů od IceFroga, s níž pracuje dlouhou dobu … náš zájem je skutečně vytvořit něco, co je skvělé, a pak se budeme starat o monetizaci. Když ji řešíte příliš brzy, je to zdroj všeho zla“.

Celkově tak Valve ze svého vyobrazení vychází jako skupina dobrotivých mecenášů, kterým jde v první řadě o kvalitu her a až v druhé o peníze. Což je možná poněkud přitažené za vlasy, ale každopádně jejich model funguje a PR vůči komunitě mají ve vysoce zelených číslech. Pravdou je, že v mnoha ohledech Valve nepracuje jako tradiční společnost. „Najali jsme jednoho člověka – IceFroga. My nenajímáme na specifickou pozici ke specifickému projektu. Všem říkáme, že jejich prvním úkolem je zamyslet se, kde by ve firmě mohli udělat něco hodnotného. Takže pokud někdo dělá na Dota 2, je to proto, že došel k tomu, že tam bude nejplatnější, ne proto, že bychom mu to přikázali“. Jak se zdá, tak trochu jiný přístup skutečně funguje.

Nejnovější články