SteamSpy po tři roky své existence do značné míry spoléhal na veřejně dostupná data z hráčských knihoven, ale Valve tomu učinilo přítrž změnou pravidel ochrany soukromí. Sergej Galjonkin, autor SteamSpy, se sice pokusil přijít s novou verzí spoléhající na algoritmické odhady, ale ta je v současném stavu nespolehlivá.
Valve v blízké době převezme Sergejův praporec. Chystá svou vlastní sadu nástrojů, která by jednak měla být výrazně přesnější než SteamSpy (ten byl i ve svých nejlepších letech schopný vyplodit dost zásadní nepřesnosti), a jednak by všechna data měla být dostupná okamžitě.
Háček je zaseknutý v následující otázce: „Dostupná komu?“ O nových nástrojích se zmínil Jan-Peter Ewert z Valve, který vystupoval na petrohradské konferenci White Nights, a z jeho slov není zřejmé, zda bude „nový SteamSpy“ dostupný jen pro vývojáře, ke kterým během přednášky mluvil, nebo i pro širokou veřejnost.
Coby zvědavá redakce, která by moc ráda viděla, jak dobře se konkrétní hry prodávají, a pak tyhle informace v zábavné formě předávala dál, bychom preferovali platformu otevřenou pro všechny, ale pokud to tak nebude, i tak jde o dobré zprávy pro celý herní průmysl. Vývojáři potřebují rozumět svému trhu, pokud mají dělat hry, které někoho zajímají a které si někdo koupí, a pro mnohá nezávislá studia to není ani tak otázka zvědavosti, jako spíš holého přežití.
Brzo uvidíme, jaké má Valve konkrétní plány a co to udělá s Galjonkinovým pokusem o novou verzi SteamSpy. Pravdu může mít jenom jeden Homola.