Upravené SimCity běží offline a připomíná slib o modovatelnosti
zdroj: tisková zpráva

Upravené SimCity běží offline a připomíná slib o modovatelnosti

14. 3. 2013 15:46 | Téma | autor: Petr Poláček |

Nedávno vydaná strategie SimCity se probouzí z noční můry v podobě pokaženého vstupu mezi hráče do mnohem klidnější reality fungujících serverů, ale dozvuky tu ještě nějakou dobu budou. Nejenom ohledně problémů se servery, ale i na konto online charakteru hry samotné. Existuje totiž nemalá skupina hráčů, kterým se nelíbí, že si nemohou v poklidu budovat své město bez připojení k internetu a ujišťování lidí z Maxisu, že jde o tvůrčí záměr, neberou v potaz.

Někteří z nich už se podškrtli pod internetovou petici, jiní zkoušejí, co s tím lze dělat přímo ve hře. Jedním z nich je též člověk s nickem AzzerUK, který na Redditu postnul video se zapnutým debug módem, v němž demonstruje možnost editovat dálnice i mimo hranice města a tím pádem i potenciální možnost, že by SimCity mohla operovat s většími městy, než nyní. A není to vše!

AzzerUk byl rovněž schopen vypnout časovač, který po určité době hraní (cca 20 minut viz test na Kotaku) člověka vyprudil, že je k dalšímu hraní nutné připojení a sync se servery. AzzerUK tak prý může hrát v offline režimu nekonečně, i když samozřejmě nemůže využívat prvků vázaných na servery – sousedství, ukládání měst a podobně.

Velmi zajímavě zní také zmínka o tom, že vývojářský build hry, jehož možnosti prý AzzerUK po zapnutí debug módu letmo očíhl, ale ne všechny mohl vyzkoušet (byly nepřístupné), obsahuje i nástroje pro formování krajiny a další editovací prvky.

AzzerUK tak de facto poukázal na prvek, který byl v souvislosti s hrou několikrát oficiálně komunikován směrem k veřejnosti, ale ve zmatku okolo launche se o něm nehovořilo – moddovatelnosti hry. Ocean Quigley z Maxisu někdy před rokem potvrdil, že s podporou modifikací pro SimCity se počítá a engine hry je na to připraven, protože tvůrci uživatelské mody považují za jeden z hlavních důvodů, proč lidé i po desíti letech stále hrají SimCity 4.

Později bylo ze strany Maxisu potvrzeno, že podpora modů sice nebude k dispozici při startu hry, nýbrž později, ale bude. A sám Quigley před měsíce na Twitteru modování hry posvětil, ale zároveň naznačil, že bude ještě chvíli trvat, než bude tato bohulibá a kreativní činnost Maxisem oficiálně podporována.

Zatím tedy není jasné, jak to s modifikovatelností hry bude konkrétně – jestli to tvůrci nechají na šikovnosti zvídavých hráčů, nebo zdali plánují vydání SDK. A validní je také otázka, jestli v rámci modování nebude pro Maxis problém snaha hru v kompletní šíři zpřístupnit pro offline hraní. Vůči komunitě fanoušků, kteří se nechtějí nechat svázat hranicemi aktuálního designu hry, by podpora modifikací byl supervstřícný krok.

Nejdříve je ale nutné zcela vyřešit běh hry, aby fungovala stoprocentně v základní verzi, to je pochopitelné. Do té doby se nedají čekat konkrétní odpovědi na otázky a spekulace, třeba ohledně toho, do jaké míry jsou jednotlivé simulace a herní prvky v rámci SimCity závislé na připojení k internetu, potažmo jak obtížné by bylo zpřístupnit hru v ofline módu, byť třeba s useknutím některých prvků.

Anonymní zdroje z Maxisu se sice prsí, že to zas tak obtížné není, a trošku tak kolidují s vyjádřením šéfstva zmíněného studia, ale dejme tomu prostor a čas. Do té doby se buď můžete bavit hraním aktuální a oficiální online verze SimCity, nebo, stejně jako já, dáte přednost SimCity 4 se spoustou modifikací a obecně přesně tou hratelností, kterou od SimCity hry chci a letošní model mně ji nenabízí.

Nejnovější články