Že by Kinect dokázal zjistit a nahlásit do sběrného centra informaci o tom, kolik vás doma hraje, kdo z vás hraje jakou hru nebo kolik z vás se dívá, když běží ta a ta reklama, to během BMO Capital Markets fóra potvrdil COO interaktivní divize Microsoftu (spadá tam Xbox byznys) Dennis Durkin. Sám dodal příklad, že Kinect kamerka může sledovat rodinu při fotbalovém zápase v TV a podle dresů a barvy oblečení jednotlivých osob pak dokáže určit, kdo komu fandí. To by samozřejmě předpokládalo, že by Kinect běžel i v momentě, kdy by Xbox konzole byla vypnutá. Otázka zní, jestli by o tom uživatelé věděli, nebo ne.
Zdroj této informace, server Digital Trends, přirovnává výše nastíněnou funkcionalitu Kinectu s Facebookem, kde v podstatě také sdílíte svá osobní data s celým spektrem lidí. Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco na Facebooku máte plně pod kontrolou, komu svá data zpřístupníte a v jakém rozsahu, u Kinectu by sdílení informací mohlo probíhat bez vědomí uživatele. Mohlo, ale nebude.
Hned jak se na tohle téma objevily během víkendu první články, vypadlo z Microsoftu oficiální prohlášení, v němž se praví: „Xbox 360 a Xbox Live nevyužívá jakékoli informace pořízené Kinectem pro účely cílené reklamy. Microsoft má dlouhou a úspěšnou historii v implementaci těch nejúčinnějších nástrojů pro ochranu soukromí v rámci celého byznysu. Na soukromí našich zákazníků a bezpečnosti jejich uživatelských zkušeností nám velmi záleží.“
Z toho vyplývá, že Microsoft žádný sběr dat oficiálně nechystá a zřejmě ani neoficiálně. Kdyby to prasklo, byl by to obrovský průšvih. Ale nic to nemění na faktu, že všechny výše popsané lumpárny prostě Kinect umí a o jejich případném použití v budoucnu bychom se vůbec nemuseli dozvědět. Důvěřuj, ale prověřuj.