Soliani započal svou kariéru hrou Rayman pro handheldovou konzoli GameBoy, kterou následovala Jungle Book: Mowgli’s Wild Adventure. V obou případech se vzhlížel u her od Nintenda, přesněji u jejich duchovního otce Šigeru Mijamota a udělal zjevně dobře. Tehdejší recenze mluvily o jeho hrách jako o kouscích od Nintenda.
Soliani na první setkání s touto legendy vzpomíná se zarudlou tváří, když mu tenkrát bez jediného slova vrazil do ruky svou druhou hru spolu s perem v očekávání podpisu. Mijamoto si byl dobře vědom, že Kniha džunglí nepatří do jeho portfolia, ale kazetu se hrou přesto podepsal. V té době Soliani ještě nemohl tušit, že se jednoho osudového dne dočká přímé spolupráce na stejném projektu.
zdroj: Archiv
Vydavatelství Ubisoft se vždycky snažilo alespoň nějak podporovat Nintendo, čehož jsou důkazem exklusivní tituly Red Steel a Just Dance pro Wii a Zombie-U pro Wii U. Přesto zde bylo takové to nutkání přijít s něčím opravdu originálním, něčím, co by nepocházelo pouze od Ubisoftu, ale spojilo obě společnosti dohromady.
Pět vybraných vývojářů přišlo za zavřenými dveřmi s celkem 13 nápady, mezi kterými nechyběly návrhy hudebních her a stříleček z vlastního pohledu, ale vzhledem ke kolektivnímu vztahu k taktickým hrám bylo rozhodnuto. A protože bylo hlavním cílem využít Mariův svět a snaha zakomponovat do něj něco od Ubisoftu, nejbližší shoda padla na králíky.
Jako první vývojáři zhotovili roll up plakát, který jim ve firmě zajistil okamžitou zelenou. Domluvila se schůzka s Nintendem, připravil se první hratelný prototyp a přes obrovské nervy se hra setkala s nadšením, a to přímo z tváře Miyamota. Obdivoval především detaily, s jakými tvůrci dokázali vystihnout Mariovy pohyby bez původních materiálů.
„Vytvořili jsme je od podlahy. Věděli jsme, že musíme zachytit podstatu těchto postav v našem prototypu. Díky tomu si Mijamoto uvědomil vášeň a tvořivost našeho týmu a v ten moment jsme si získali jeho důvěr,“ vzpomíná Davide Soliani na první pracovní setkání s představiteli Nintenda v Kjótu.
Solianimu se tak splnil jeho dávný sen bez sebemenších problémů. Na dalších schůzkách mu dokonce prošly prvky pro Nintendo neobvyklé – v Mario + Rabbids Kingdom Battle jsou přítomné normální zbraně jako bazuky, odstřelovačky, pistole atd., byť jsou samozřejmě zaobaleny barvičkami a roztomilostí.
Stejně tak se mu povedlo protlačit dabing: „Věděl jsem, že postavy z Nintenda nemohou mluvit a ani králíci nemohou mluvit. Ale nikdo mi neřekl, že nemohou zpívat. Čekal jsem 20 let na vytvoření tohoto bosse.“ I v tomto případě dostal zpívající boss z videa výše od Mijamota požehnání. Všechno do sebe zkrátka zapadlo jako kolečka hodinového strojku.
Hra teď měsíc před vydáním prozradila pár nových informací, z nichž nejzajímavější je možnost gaučové kooperace. Ta se bohužel netýká základní hry, ale odehrává se na 18 vlastních mapách, kde se dva hráči chopí každý dvou postav a na střídačku se snaží projít úrovní. Jak působí samotné souboje si můžete přečíst v Martinových dojmech z E3.
V rozhovoru také padla otázka na případné rozšiřování herního obsahu po vydání hry, na což Soliani odpověděl následovně: „Řekněme, že máme vůli podporovat hru jak to jen půjde.“ Mario + Rabbids Kingdom Battle vychází již 29. srpna exklusivně na Nintendo Switch.