Soliani započal svou kariéru hrou Rayman pro handheldovou konzoli GameBoy, kterou následovala Jungle Book: Mowgli’s Wild Adventure. V obou případech se vzhlížel u her od Nintenda, přesněji u jejich duchovního otce Šigeru Mijamota a udělal zjevně dobře. Tehdejší recenze mluvily o jeho hrách jako o kouscích od Nintenda.
Soliani na první setkání s touto legendy vzpomíná se zarudlou tváří, když mu tenkrát bez jediného slova vrazil do ruky svou druhou hru spolu s perem v očekávání podpisu. Mijamoto si byl dobře vědom, že Kniha džunglí nepatří do jeho portfolia, ale kazetu se hrou přesto podepsal. V té době Soliani ještě nemohl tušit, že se jednoho osudového dne dočká přímé spolupráce na stejném projektu.
Vydavatelství Ubisoft se vždycky snažilo alespoň nějak podporovat Nintendo, čehož jsou důkazem exklusivní tituly Red Steel a Just Dance pro Wii a Zombie-U pro Wii U. Přesto zde bylo takové to nutkání přijít s něčím opravdu originálním, něčím, co by nepocházelo pouze od Ubisoftu, ale spojilo obě společnosti dohromady.
Pět vybraných vývojářů přišlo za zavřenými dveřmi s celkem 13 nápady, mezi kterými nechyběly návrhy hudebních her a stříleček z vlastního pohledu, ale vzhledem ke kolektivnímu vztahu k taktickým hrám bylo rozhodnuto. A protože bylo hlavním cílem využít Mariův svět a snaha zakomponovat do něj něco od Ubisoftu, nejbližší shoda padla na králíky.
Jako první vývojáři zhotovili roll up plakát, který jim ve firmě zajistil okamžitou zelenou. Domluvila se schůzka s Nintendem, připravil se první hratelný prototyp a přes obrovské nervy se hra setkala s nadšením, a to přímo z tváře Miyamota. Obdivoval především detaily, s jakými tvůrci dokázali vystihnout Mariovy pohyby bez původních materiálů.
„Vytvořili jsme je od podlahy. Věděli jsme, že musíme zachytit podstatu těchto postav v našem prototypu. Díky tomu si Mijamoto uvědomil vášeň a tvořivost našeho týmu a v ten moment jsme si získali jeho důvěr,“ vzpomíná Davide Soliani na první pracovní setkání s představiteli Nintenda v Kjótu.
Solianimu se tak splnil jeho dávný sen bez sebemenších problémů. Na dalších schůzkách mu dokonce prošly prvky pro Nintendo neobvyklé – v Mario + Rabbids Kingdom Battle jsou přítomné normální zbraně jako bazuky, odstřelovačky, pistole atd., byť jsou samozřejmě zaobaleny barvičkami a roztomilostí.
Stejně tak se mu povedlo protlačit dabing: „Věděl jsem, že postavy z Nintenda nemohou mluvit a ani králíci nemohou mluvit. Ale nikdo mi neřekl, že nemohou zpívat. Čekal jsem 20 let na vytvoření tohoto bosse.“ I v tomto případě dostal zpívající boss z videa výše od Mijamota požehnání. Všechno do sebe zkrátka zapadlo jako kolečka hodinového strojku.
Hra teď měsíc před vydáním prozradila pár nových informací, z nichž nejzajímavější je možnost gaučové kooperace. Ta se bohužel netýká základní hry, ale odehrává se na 18 vlastních mapách, kde se dva hráči chopí každý dvou postav a na střídačku se snaží projít úrovní. Jak působí samotné souboje si můžete přečíst v Martinových dojmech z E3.
V rozhovoru také padla otázka na případné rozšiřování herního obsahu po vydání hry, na což Soliani odpověděl následovně: „Řekněme, že máme vůli podporovat hru jak to jen půjde.“ Mario + Rabbids Kingdom Battle vychází již 29. srpna exklusivně na Nintendo Switch.