Ubisoft nebude zpoplatňovat DLC, která se stanou součástí základu hry
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft nebude zpoplatňovat DLC, která se stanou součástí základu hry

23. 11. 2016 16:05 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Obsahové přídavky ve formě DLC se staly nedílnou součástí herního průmyslu. Poskytují samozřejmě další zisky pro firmu, ale zároveň jsou velmi důležité pro multiplayerové tituly, které pro delší životnost potřebují nový obsah, novou věc, kvůli níž se třeba i vrátí ti, kteří hru odložili. Problém tkví v tom, za která DLC si nechat platit, a která dát zadarmo. Jak se zdá, Ubisoft v tom má podle slov víceprezidentky live operations (definice zde) Anne Blonde-Jouinové jasno. Placená budou jen ta DLC, která slouží jako nadstavba, ne prvky, co se stanou základem hry.

Takhle popsané to zní možná složitě, ale skutečnost je celkem prostá. Mezi DLC, za která platit nebudete, patří nové mapy do multiplayerových her. Ty se totiž stanou nedílnou součástí základního „zážitku“, a pokud by někdo z hráčů mapy měl a jiný ne, tříštila by se tím komunita. Ubisoft zakládá své rozhodnutí na dobrých zkušenostech s distribucí DLC pro Rainbow Six: Siege.

V této hře jsou mapy zdarma a platíte jen za nové operátory (které pro to, abyste nerušeně hráli dál bez omezení, nepotřebujete) a kosmetické úpravy. „S monetizací jsme velmi opatrní a můj tým zajišťuje, že děláme správná rozhodnutí a zpoplatnění je odpovídající,“ říká Blonde-Jouinová. „Pokud nějaké DLC uděláte pro hráče povinné, nebude to fungovat. Nechceme DLC, která si musíte koupit proto, abyste měli plný herní zážitek. Pokud chcete zážitek rozšířit, je jen na vás, zda si další obsah koupíte, nebo ne.“

De facto má v tomto pravdu. Novou mapu pro souvislé, nepřerušované hraní potřebujete, a zda po ní budete běhat se svými osvědčenými operativci, nebo s nějakým novým, je jen na vás. Platí to i pro více prvků – nový multiplayerový mód je základní součástí hry, jejíž absence vás může v nějakou chvíli omezit. To, že nemáte nový skin na postavu nebo novou postavu, která nabízí jen alternativu, nijak neznemožní komunitní hraní.

Ostatně, netýká se to jen Rainbow Six: Siege. Nový datadisk Survival pro The Division jde podobnou cestou. Nenabízí rozšíření základní mapy a jejího území, ale alternativní scénář, v jehož rámci nezáleží na vašem naspořeném vybavení, který zahrnuje survival mechaniky a postaví vás do unikátní pozice s dalšími třiadvaceti hráči. Pokud máte o podobný zážitek zájem, koupíte si jej, pokud ne, necháte peníze na účtu.

Podle Blonde-Jouinové, jejíž tým se na toto specializuje, se tato metoda prostě vyplácí – a to i tím, že hráči za vše neplatí, ale drží se nadále u hry. „Má to stejný komerční dopad jako placená DLC. Je to také víc férové jak k Ubisoftu, tak i k hráčům, protože ti se mohou rozhodnout, zda zaplatí za tento nepovinný obsah,“ zakončuje vysvětlení nově nastolené politiky Blonde-Jouinová.

Nejnovější články