zdroj:
tisková zpráva
Pamatujete, jak 3D Realms v roce 2006 sebejistě tvrdili, že jsou za vodou a že si díky výdělku z Prey mohou dopřát dalších 5 let poklidného vývoje Duke Nukem Forever? Asi tehdy trochu přeháněli. Peníze jim vydržely jen poloviční dobu. Podle nočního zjištění serveru Shacknews se vývojářská společnost 3D Realms ocitla ve finančních problémech, ukončila svou činnost a propustila zaměstnance.
Paradoxně se tak stalo přesně v den, kdy slaví své 17. narozeniny klasika Wolfenstein 3D, na němž se pod názvem Apogee podíleli jako vydavatel. A paradoxně pár týdnů poté, co se jejich krapet podivínský zakladatel a šéf George Broussard pochlubil, že dosáhli zásadního vývojového milníku. Zbývalo jim tehdy dodělat už jen 71 úkolů, takže se po 12 letech konečně blížili do finiše.
Jindy výřeční zástupci 3D Realms, kteří trávili celé dny odpovídáním dotazů v diskusních fórech, tentokrát mlčí nebo situaci nechtějí veřejně komentovat. Pouze webmaster 3D Realms potvrdil, že se nejedná o opožděný aprílový vtip ani o nevšední marketingovou aktivitu. K uzavření studia tedy zřejmě došlo dost narychlo a neočekávaně.
zdroj:
tisková zpráva
Kdo si naopak s vyjádřením velmi pospíšil, je vydavatel Take 2, který znovu potvrdil, že se na financování Duke Nukem Forever nijak nepodílel. Má pouze podepsanou smlouvu ohledně vydavatelských práv, která mu i nadále zůstávají, ale do konceptu ani obsahu hry nijak nekecal. Nejde tudíž čekat, že by rozdělanou hru vzal a svěřil nějakému jinému studiu, jak se to občas stává. Handheldových odboček Duke Nukem: Chain Reaction, Critical Mass a Proving Grounds pro PSP/DS se tyto události nijak nedoknou a budou dokončeny, prohlásil jejich distributor Deep Silver.
3D Realms se sídlem v americkém Texasu byli založeni v roce 1987, nastartovali kariéru 2D plošinovkami a roce 1996 je proslavila akce Duke Nukem 3D svým převratným designem levelů, skriptováním, lechtivým humorem, originálními zbraněmi i deathmatchem po lokální síti (demo). Vedle ní vyvinuli také Shadow Warrior na stejném Build enginu a opomíjený Rise of the Triad. Jako producenti jsou podepsáni například pod prvními dvěma díly Max Payne, létáním Terminal Velocity a naposledy sci-fi Prey (2006).

Více o historii Duke Nukem Forever v našem zpravodajství:
Vánoční wallpaper z Duke Nukem Forever [19.12.2008 16:16 - levis]
Nové obrázky z Duke Nukem Forever [27.9.2008 21:21 - jd]
Duke Nukem Forever v pohybu [5.6.2008 22:15 - jd]
Střípky o Duke Nukem Forever [20.12.2007 21:21 - jd]
TEASER TRAILER na Duke Nukem Forever [19.12.2007 18:40 - jd]
12.2. | Šéf 3DRealms zveřejnil fotku seznamu úkolů, které ještě zbývá dodělat nebo opravit v Duke Nukem Forever. |
31.12. | Duke Nukem Forever opět největším zklamáním roku dle Wired. |
28.6. | Šéf 3D Realms s pohrdáním mávnul rukou nad absencí Duke Nukem Forever nad E3, prý si ani nevšimli, že nějaká výstava proběhne, a vývoj hry má nadále probíhat zdárně. |
28.4. | Shacknews na vlastní oči viděli půlhodinovou předváděčku Duke Nukem Forever a potvrdili, že je vybočuje z davu ve smyslu herního i vizuálního stylu. |
6.2. | Dallaským novinám šéf tvůrců řekl, že s Duke Nukem Forever cílí na Vánoce 2008 a že je možná mine o měsíc či dva, ale pak to 3D Realms označili za neoficiální. |
30.1. | Duke Nukem Forever se bude z větší části odehrávat v Las Vegas, samotný vývoj hry prý zdárně pokračuje. |
23.12. | "Skutečný" teaser na Duke Nukem Forever, který přesvědčí o adekvátním utracení miliard dolarů. |
20.12. | Duke Nukem Forever oficiálně potvrzen za pokud možno multiplatformní. |
17.12. | Levely do Duke Nukem Forever tvoří designér SiN Episodes, podle nějž práce na hře dobře odsýpá. |
26.1. | Po šesti letech miniobrázek z Duke Nukem Forever, jehož pravost a in-game původ stvrdili 3DRealms. |
10.6. | Take 2 motivovali 3DRealms bonusem 500 000 USD, pokud dodělají Duke Nukem Forever ještě letos, a zároveň snížili jejich celk.odměnu z 6 milionů na 4,2. |
2.6. | 3DRealms opustil dlouholetý designér levelů Duke Nukem Forever, který už má stanoven termín: 2007 |
30.9. | Duke Nukem Forever se nachází ve fázi pre-alpha až beta a vývoj dost zpomaluje interaktivita prostředí |
2.9. | AGEIA, výrobce hardwarových akcelerátorů pro fyziku ve hrách, koupil fyzik.engine Meqon, jež využijí TimeShift, Duke Nukem Forever či nástupce Mafie. |