Může situace, která ve světě nastala, nějak ovlivnit herní průmysl? Chápu, že pro většinu světa je tato otázka asi tou nejposlednější vůbec, nicméně podobně jako po předloňském 11. září ji začnou alespoň částečně nadhazovat všechny herní magazíny. Osobně se domnívám, že útok na New York zase tolik změn ve hrách nepřinesl, z několika titulů vypadl motiv dvou věží (tedy, až na Pána prstenů, pochopitelně :) a pár akčních her bylo odsunuto.
Válečná tématika je spolu s fantasy a sci-fi snad tím nejobvyklejším, co se ve hrách objevuje. Jen v několika následujících týdnech má v USA vyjít minimálně 6 válečných titulů, z nichž jedním bude i Vietcong českého původu. Podle analytiků má být ale vliv války v Iráku na trendy ve hrách a vkus zákazníků minimální, a to bez ohledu zda tito lidé válku podporují nebo jsou naopak rozhodně proti.
zdroj:
tisková zpráva
Již dříve jsme vás informovali o zákazu RTS Command & Conquer: Generals v Německu, přesněji o jeho zařazení na seznam her, které nemohou být volně propagovány a prodávány nezletilým. Ve hře se objevuje i mise z Bagdádu, ve které Američané bojují proti fiktivní teroristické organizaci Global Liberation Army. Důvodem pro toto zařazení se stalo údajné oslavování války, resp. její prezentování jako jediné cesty k řešení konfliktů. Mluvčí Electronic Arts Jeff Brown naopak vidí jako pravý důvod zákazu momentálně napjatou situaci mezi USA a Německem, podobné hry se prý v Německu běžně bez omezení prodávají. Zástupci příslušných německých orgánů samozřejmě takové obvinění popřeli. Jen pro zajímavost, na tento seznam bylo od roku 1984 zařazeno asi 370 nevhodných titulů; osobně by mě docela zajímalo, které byly těmi prvními.
Hry s válečnou tématikou v současnosti obsazují 3 z 10ti pozic nejprodávanějších her v USA a podobná je situace i na poli videoher. Většinou si berou alespoň částečnou inspiraci z historických událostí 1. a 2. světové války, vietnamské války nebo jako v případě Delta Force: Black Hawk Down z méně obvyklého tématu somálského konfliktu. Ani irácká krize a invaze do Kuvajtu z let 1990-91 neunikla pozornosti vývojářů, typickým příkladem budiž Conflict: Desert Storm.
Nezřídka se ve hrách objevují coby nepřátelé různé náboženské skupiny (stačí vzpomenout na problémy, které měl s komunitou Sikhů Hitman II). Nejvíce proamerickou hrou všech dob je však jistě America's Army, a to už z podstaty svého původu. Do dnešního dne si ji zdarma zaregistrovalo přes 1,5 milionů hráčů. V souvislosti s iráckou krizí tedy žádné podstatné změny ani posunutí vydání neočekáváme.
25. 3. 2003 9:09 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Celým světem otřásají informace o válce v Iráku a ačkoliv to může někomu přijít dost cynické, zaměřili se redaktoři Wired v aktuálním vydání na téma války a amerikanismu ve hrách.
zdroj: Wired, New York Times