zdroj:
tisková zpráva
K nejpoužívanéjším programům z této kategorie patří osvědčený TeamSpeak, který se tento týden dočkal po delší době nové verze 2.0. Program je z velké části celý přepracovaný, od jádra až po design. Z novinek jmenujme nižší zpoždění mezi tím, co řeknete do mikrofonu a okamžikem, kdy to spoluhráči uslyší (toto zpoždění má být až 50ms, čili v podstatě slyšíte to, co se povídá prakticky ihned). Program pracuje s kvalitnějšími kodeky, čímž by měl být zvuk čistější. Na výběr je z několika úrovní datového přenosu a lze si tedy snadno vybrat ten, který je úměrný vašemu spojení a příliš je nezatěžuje.
Každý komunikační kanál je nyní možno zabezpečit vlastním přístupovým heslem a je možné vytvářet i podkanály a kanály dočasné, případně kanály moderované pro online konference. TeamSpeak je klasicky ve dvou provedeních – jako serverová stanice a jako klient. Jedna serverová stanice nyní zvládá spuštění více komunikačních serverů. Server navíc může být ovládán přes webové rozhraní. Linuxáři se dočkali svého klienta a určitě není nezajímavá zpráva, že tvůrci tohoto velmi užitečného programu uvolnili i jeho zdroje (SDK), takže jej mohou vývojáři her použít a zakomponovat přímo do hry. Sám TeamSpeak používám už delší dobu a jsem s ním spokojen.
zdroj:
tisková zpráva
Pokud jej chcete vyzkoušet, stáhněte si potřebného klienta (4,7 MB) a případně i vlastní server (0,7 MB) z domovské stránky. Ještě snad pro ty méně zkušené uvedu, že podobný program je k tomu, aby co nejlépe fungoval, potřeba nakonfigurovat a chvíli si pohrát s jeho nastavením. Program to umožňuje velice snadno tak, že si vytvoříte klientem testovací stanici a to, co při nastavování parametrů povídáte, také sami slyšíte a tak si můžete sami ověřovat, jak která nastavení kvalitu a hlasitost přenášeného zvuku ovlivňují, případně si takto sami můžete nastavit práh hluku, při kterém má program automaticky zareagovat a to, co jde do mikrofonu vyslat na server. Nezbytným vybavením, které k takovému programu potřebujete, je mikrofon a sluchátka. Pokud totiž používáte reprobedny, tak se v mikrofonu samozřejmě odráží to, co by mělo jít jen do vašich uší, což není ideální a zpětně to pak vysíláte jako ozvěnu do éteru.
29. 8. 2002 14:14 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Hlasová komunikace v online týmových hrách je nezbytná, pokud chcete hrát aspoň na trochu vyšší úrovni.
zdroj: homepage