Stahování z PlayStation Network není zadarmo
zdroj: tisková zpráva

Stahování z PlayStation Network není zadarmo

3. 4. 2009 13:13 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jak ovlivní snaha Sony získat peníze od vydavatelů za každý gigabajt nabídku na této službě?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Do října minulého roku měli herní vydavatelé takříkajíc volné ruce - při svém úmyslu eventuálního vydání dalšího herního obsahu ke stažení na PS3 skrze službu PlayStation Network. Enormní množství downloadů populárních demoverzí nebo herních přídavků sice zatěžovalo kapsu Sony, neboť takhle velké množství protečených dat stojí určité peníze, ale s ohledem na jednou zaplacené licenční poplatky nebyl pro vydavatele důvod se tímhle trápit. Ne však pro Sony.

A tak s příchodem měsíce října 2008 Sony zavedla jistou regulaci, platbu 16 centů z každého jednoho GB hráči staženého obsahu od daného vydavatele. V případě demoverzí se má tahle platba aplikovat na periodu prvních 60 dní od vypuštění, u placeného obsahu, jako jsou např. mapy, jde o trvalé pravidlo. Asi netřeba připomínat, že vydavatelům se tenhle krok dvakrát nezamlouvá a budou prý nyní zvažovat, co tady vlastně vydat a to tím spíše, když mají ještě jinou alternativu - Xbox Live.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Za připomenutí nyní stojí, že samotná tvorba dema je dosti nákladný proces s výslednou, až šestimístnou částkou. A pokud by si např. 1GB demo (plus minus obvyklá datová velikost) stáhlo na PS3 milion lidí, přišlo by to vydavatele ve finále na dalších 160 tisíc amerických dolarů. Sony se přitom k ožehavému tématu odmítla blíže vyjádřit. Nicméně zatím to nijak nevypadá, že by online služba PSN ztrácela dech. Při bližším pohledu na Xbox Live a PSN jsou v poslední době se objevivší demoverze dostupné ke stažení na obou formátech, s výjimkou Call of Duty: World at War dema, které je k mání pouze na X360.

Sony tedy vůčihledně zkouší alternativní přístup, jak z online "vyždímat" nějaké peníze. Zatímco Microsoft je bere ve velkém od hráčů, řeč je o předplatném za online hraní přes Xbox Live, Sony to nyní zkouší z druhé strany. Pro hráče určitě přijatelnější cestou, alespoň na první pohled. Na ten druhý na tuhle politiku ovšem mohou hráči ve finále doplatit - díky menšímu výběru, po čem budou moci nakonec sáhnout a co stáhnout. V tuto chvíli však stále platí první pohled na věc...

zdroj: MTV Multiplayer

mart

Nejnovější články