Odkazovaný XML soubor obsahuje informace o balících peněz ve virtuální hodnotě 100, 200 a 500 tisíc dolarů, respektive 1,25 milionu dolarů. K tomu soubor obsahuje krátkou noticku, která zní: „V tomto městě vládnou prachy. Vyřešte svůj problém s penězi a pořiďte si v Los Santos i v okrese Blaine cokoli díky nákupu peněžních balíčků pro Grand Theft Auto Online. Všechny nakoupené peníze se automaticky uloží na bankovní účet vaší postavy. Ale pozor, peníze utrácejte s rozmyslem, radost z nových věcí je pomíjivá.“
Hned na Redditu se samozřejmě rozpoutala vášnivá debata a hledá se důvod, za který bylo promptně vybráno údajně příliš obtížné vydělávání peněz v GTA V. Jak Vaškovi, tak Lukášovi ale nepřišlo, že by peněz vydělávali málo. Nicméně, zapojení mikrotranskací mě napadlo hned při oznámení GTA Online, protože už nejde jen o multiplayerovou složku, jako tomu bylo v GTA IV. GTA Online se rýsuje jako de facto samostatná hra, která je majitelům GTA V distribuovaná zadarmo, a logicky je potřeba provoz serverů a všech skopičiny okolo z něčeho platit. A když si někdo pár virtuálních penízků rád koupí, tak je to spíše jeho věc.
Otázkou zůstává, jakou roli budou případné mikrotranskace hrát s ohledem na balanc hry, ale to se dopředu, takto od stolu, asi zodpovědět nedá. Hlavně nezapomínejme, že jakékoli zvěsti o mikrotranskacích jsou spekulace. Zmíněný XML soubor mohl na stránkách Rockstaru zůstat omylem a informace v něm obsažené buď nemusí platit vůbec, nebo nejsou přesné. Vyloučit nelze nic. Počkejme do začátku října a uvidíme.