Škola hrou aneb fyzikální příklad z Angry Birds
zdroj: tisková zpráva

Škola hrou aneb fyzikální příklad z Angry Birds

31. 7. 2011 7:07 | Téma | autor: Marek Král |

Tom Chatfield nás nabádá, abychom se z videoher učili, a byli pak schopni nově nabyté znalosti a zkušenosti z virtuálu aplikovat v každodenním životě. Že je to dobrá úvaha, jste se mohli přesvědčit na vlastní oči z videozáznamu konference TED. Ale proč to nevyzkoušet obráceně? Propašovat herní tematiku do každodenního života, a tím nás samotné vyburcovat k učení?

Nevím jak vás, ale nás na škole vždycky lákala představa, že by do rozvrhu přibyl nový předmět, a tím předmětem by byly videohry. Nebo že by se na různých hodinách vyučovalo žánrově: biologii by vévodily střílečky; matematice by sloužily obchodní simulátory; k českým a jiným jazykům by se hodily rpgčka/adventury; tělocvik se nikdy moc neřešil, protože všechny bavil; fyzice… fyzice by nás naučily logické/fyzikální hry. Třeba takoví Angry Birds. Angry Birds?!

Když pak vidím příklad: „Chcete-li v oblíbené hře Angry Birds zasáhnout červeným ptákem zelené prase, pod jakým úhlem odpalu (s ohledem na vodorovný úhel) musíte ptáka vystřelit z praku, poletí-li 2,5 vteřiny?“ napadnou mě dvě otázky. První z nich je: není to boží?! Druhá pak prozaičtější: jak zní řešení takto zadané úlohy? Já to nevím.

Nejnovější články