RPG Hra o trůny půjde ve stopách první knihy a BioWare her
zdroj: tisková zpráva

RPG Hra o trůny půjde ve stopách první knihy a BioWare her

4. 10. 2011 14:53 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Hra o trůny je nyní díky zdařilé seriálové adaptaci HBO profitabilní značkou, a tak není divu, že se objevily i dva projekty, které si vzaly za cíl svět Westerosu herně adaptovat.

Strategie s podtitulem Genesis už vyšla a my vám velmi brzy přineseme její recenzi. Nyní bylo navíc potvrzeno, že vzniká ve studiích Cyanide i RPG titul A Game of Thrones, které se podívá na PC i konzole.


Šéf Cyanide Studios, Yves Bordeleau, se trošku více rozpovídal o celém RPG projektu, o němž je celkem dobře informovaný i G.R.R. Martin, který se snaží tvůrcům propůjčovat i konkrétní postřehy a nápady. Celkem přesvědčivě argumentuje, že studio s myšlenkou adaptovat Píseň ledu a ohně koketovalo dlouho před uvedením seriálu, a tak se i stalo. Ostatně prý byli překvapeni, když jim Martin na nabídku práv na hru bez problémů kývl.

Zatímco kampaň strategie Genesis začíná s vyloděním Nymerie, RPG se bude odehrávat ve stejné době, jako Hra o trůny, tedy první kniha. Velmi zajímavý je koncept samotného vyprávění, který se odvolává ke stylu BioWare i samotného Martina. Bude vyprávět příběh dvou postav, mezi nimiž se budeme přepínat. Dobré je, že těmi „hrdiny“ (on Martinův svět mnoho hrdinů nemá) nebude nikdo z knih, ale nové postavy. Nicméně, postavy z knih prý potkáme a bude jich dost, ostatně v tom by měla spočívat atraktivita hry.

Co se týče podobnosti se seriálem, bude jen okrajová, a to z prozaického důvodu – Cyanide se na HBO obrátili příliš pozdě. „Dostali jsme se k jednání až pozdě ve vývoji hry. Nicméně, spousta postav a lokací je modelována podle seriálu, to jsme stihli“. To je dobrá zpráva, protože casting byl povedený a přiznejme si, je jednodušší mít vedle „knižní“ podoby postavy už jen jednu další - herně-seriálovou, než mít knižní, seriálovou a k tomu ještě jednu herní. I když by třeba herní Tyrion byl asi knize věrnější podobou. 

V bojích bude fungovat systém podobný pauzovacímu z her od BioWare: „Budete moc hru zastavit, abyste rozdali rozkazy, ale není to opravdová pauza, jen se zpomalí čas. uvidíte, že se něco děje a budete moci adekvátně reagovat“. To my, kteří by stejně nejradši viděli vše tahové, vítáme. Bordeleau obecně vnáší hodně naděje do žil milovníkům starších kusů od BioWare. „Bude tady méně akce než v Mass Effectu 2, bude to mít mnohem blíž ke KOTOR nebo prvnímu Mass Effectu. Jde tu hlavně o příběh. Některé akce, které provedete, se samozřejmě projeví i na průběhu příběhu.“

Uvidíme, jak se tedy Cyanide povede. Odvolávají se na velké hry, dodávají, že jsou fanoušky třeba Planescape: Torment a jsou velmi ambiciozní. Na druhou stranu, v portfoliu jim zatím chybí opravdu podařená hra a Martinův svět je náročný na zpracování, aby vás ve hře pohltil a nepůsobil jen jako kulisy.

Nejnovější články