Risen 2 přinese vaši vlastní loď i papouška
zdroj: tisková zpráva

Risen 2 přinese vaši vlastní loď i papouška

29. 7. 2011 14:01 | Téma | autor: Aleš Smutný |

První Risen upoutal hlavně milovníky klasického západoevropského RPG, ten druhý se ovšem jasně profiluje jako pirátské RPG, které sice sdílí se svým předchůdcem stejný svět, ale v mnohém se pokusí jít na věc jiným směrem.

Piranha Bytes prý nyní opouští tvorbu obsahu a přechází do alfa fáze, kdy odlaďují jednotlivé prvky: od drobností, jako je třeba vybavení NPC, až po celkovou úpravu postupu hráče.

Pro hru bude charakteristický hlavně její pirátský styl. Pirátské by mělo být vše! Architekturou, reflektující specifický stavební styl, počínaje, jednotlivými detaily konče. Místní pirátský svět nebude nic rozjásaného, připravte se na temná, občas i beznadějně působící, zákoutí. Stejně tak mluva bude reflektovat tento styl a vybavení jakbysmet. Máme čekat rapíry, šavle, pistole, muškety, zápalné bomby... a kokosy i papoušky. Když už se k nějakému kokosu dostanete, budete jej moci někomu omlátit o hlavu. A papoušek?

Toho také dostanete, dokonce jej budete moci vysílat na protivníky, což je bude minimálně otravovat. Zda jej budete moci učit nějaká slovíčka, to je ve hvězdách. Zřejmě po vzoru Mass Effectu (nebo spíš KOTORu) dostanete navíc do ruky vlastní loď, která bude sloužit hlavně jako váš domov a komunikační uzel, v němž budete moci rozmlouvat se všemi svými společníky.

Těch bude hned několik a pochází z celého spektra společnosti, kterou tvůrci pro Risen 2 navrhli. V traileru jsme se už setkali s vúdú čarodějkou. Další bude třeba válečnice Patty, kterou jste potkali už v jedničce, když jste jí pomáhali hledat truhlu jejího otce, slavného piráta. Bývalý voják Inkvizice Venturo zase bude bodovat v boji na dálku se svou mušketou. Zdá se, že s sebou budete moci vzít vždy jen jednoho společníka a váš vztah s nimi se bude rozvíjet dle vašich voleb ve hře. Někdo tedy bude bojovat na blízko, někdo na dálku, někdo bude kouzlit, někdo léčit a někdo třeba i stahovat zvířata a okrádat padlé nepřátele za vás.

Dalším z výrazných prvků by měla být pokročila AI, která vykreslí všechna NPC, co nejvíce realisticky, tedy v běhu jejich životů. I je budou ovlivňovat vaše činy, takže nečekejte, že když někoho naštvete, tak vám to za pár týdnů odpustí. Zdá se, že systém ovlivňování vývoje světa bude v Risen 2 hodně posílen. Jestli ovšem zdání neklame, to se dozvíme až v plné hře, která na PC, PS3 a X360 vyjde bůhví kdy. Přesný termín vydání zatím neznáme, mělo by to být ještě tento rok.

Nejnovější články